Telegram support Whatsapp support
انگشترهای اوپال استرالیا، مکزیک و اتیوپی

انگشترهای اوپال استرالیا، مکزیک و اتیوپی

انگشترهای اوپال استرالیا، مکزیک و اتیوپی

 

بازی رنگ ها که در جواهرات اوپال به چشم می خورد، آنها را در طول قرن ها تبدیل به جواهری منحصر به فرد کرده است. کلمه اوپال غالبا با سه لفظ استرالیا، ولو (نام استانی در اتیوپی) و مکزیکی همراه است. اما چه چیزی این سه نوع اوپال را از هم جدا می سازد؟

انگشترهای اوپال

زمانی بادیه نشین ها این اعتقاد را داشتند که اوپال با رعد و برق شکل گرفته و با ریزش باران این حالت رنگین کمانی در آن به وجود آمده است. اوپال ها زمانیکه باران های فصلی به شدت شروع به باریدن نموده، آب باران بر روی زمین جاری و داخل سنگ های صخره ای سیلیکا نفوذ کرده، شکل گرفته اند. زمانیکه فصل خشکسالی فرا رسید، بیشتر آبها از داخل حفره ها و شیارهای سیلیکا تبخیر گشته و اوپال ها را شکل دادند.

انگشترهای اوپال

نقاط ناهموار و دور افتاده استرالیا از نظر زمین شناسی مکان های بسیار مناسبی برای تشکیل اوپال هستند. بنابراین از دهه ۱۸۹۰ آنها اقدام به تولید اوپال های با کیفیت کردند که همین امر سبب شد تا استرالیا یکی از اصلی ترین منابع استخراج اوپال نام بگیرد. این نوع اوپال بسیار جادویی بود، و تبدیل به گوهری متفاوت با نوری گوناگون گشت. اوپال در استرالیا دیگر به شکل یک گوهر تنها سفید رنگ شفاف نبود، بلکه نوع آبی رنگ آن با خاصیت شب رنگی که چشم هر بیننده ای را خیره و انسان را مسحور می نمود، نیز به چشم می خورد.

انگشترهای اوپال

استرالیا همچنین یک نوع اوپال بسیار کمیاب موسوم به اوپال مشکی را از معادن واقع در Lightning Ridge استخراج می کند. این نوع اوپال بازی رنگی بسیار زیبایی را از خود به نمایش می گذارد. اوپال سیاه استرالیایی همراه با بارقه های قرمز رنگ را اوپال بوش فایر (آتش سوزی) می نامند. این نام به دلیل شباهت زیاد این سنگ با آتشی که درون خاکستر وجود دارد، بر روی اوپال سیاه استرالیا گذاشته اند.

انگشترهای اوپال

شکل آتش گونه اوپال های مکزیکی یا اوپال های آتشین، آنها را تبدیل به نوع خارق العاده اوپال کرده است، این گوهرهای قرمز ، نارنجی، رنگ خود را از اکسید آهن موجود در خود گرفته اند. این نوع رنگ به فرد حس اشتیاق و استقامت می دهد. زمانی مقداری اوپال آتشین در مکزیک یافت شد، که آن میزان از بازی رنگ را نمی توانستند از خود به نمایش بگذارند. این خاصیت حس کنجکاوی زمین شناسان را برانگیخت. در نتیجه آنها پی به اپال هایی که در نواحی آتشفشانی تشکیل می شد، بردند.

انگشترهای اوپال

در اتیوپی نیز می توان نمونه هایی از اپال های آتشین با بارقه های نئونی قرمز رنگ را مشاهده نمود. در برخی از اپال های اتیوپی خطوط باریک نارنجی، سبز، زرد، قهوه ای و در نوع بسیار کمیاب آبی وجود دارد. در سال ۲۰۰۸ یک نوع جدید اپال از ناحیه وگل تنا واقع در استان ولو اتیوپی استخراج گردید، به همین دلیل، همینک نام ولو مشهورترین نامی است که به دنبال اپال استفاده می شود، رنگ این نوع اپال از اپال های استرالیایی بسیار با کیفیت تر است.

به هر حال اپال برای هر منطقه ای (استرالیا، اتیوپی و یا مکزیک) باشد، زیبایی خارق العاده ای دارد که چشم هر بیننده را خیره می سازد.

 

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه