Telegram support Whatsapp support

خلق شاهکارهای زیبا با یشم-قسمت دوم

خلق شاهکارهای زیبا با یشم-قسمت دوم

در این متن به اهمیت طرح های کاروینگ نیز می پردازیم و این موضوع که گاهی یک اثر هنری تبدیل به بخشی از فرهنگ یک کشور می شود، را بررسی می کنیم.

کاروینگ یشم یک فرآیند زمان بر است. افراد ماهر در این شاخه از تراش سنگ، اغلب از فرزهای متصل به شفت (flex shafts) استفاده می کنند. کار هنرمند با ارزیابی یک قطعه راف از یشم و توسط یک چراغ قوه شروع می شود و پس از آن با کمک یک مته، کاروینگ یشم ادامه پیدا می نماید.

خلق شاهکارهای زیبا با یشم-قسمت دوم

برخی از جزئیاتی که در این کاروینگ (شکل زیر) گنجانیده شده، واقعا شگفت انگیز بود- به خصوص با توجه به تخته سنگ های رافی که اغلب ماده اولیه هنرمندان می باشند. مانند مجسمه سازان ، این هنرمندان نیز برای خلق طرح های نهائی، به تدریج مواد (سنگ راف) را حذف می کنند. هرچه که جزئیات ظریف کار، بیشتر و بیشتر پدیدار می شوند، هنرمند از فرزهای کوچکتر و کوچکتری برای تسهیل نمایش ماهیت پیچیده کاروینگ استفاده می کند. جزئیات کاروینگ شامل طرح های زیبای گل کاری یا ساختاری و یا خصوصیات صورت افراد است.

خلق شاهکارهای زیبا با یشم-قسمت دوم

کاروینگ ها فقط بعنوان اشیاء هنری استفاده نمی شوند، بلکه بعنوان زیورآلات شخصی نیز کاربرد دارند. حرفه ای های کارهای یشم بر این اعتقادند که طبیعت رگه های رنگی که در قطعه ای از جواهر مشاهده می شود، یکی از چندین ویژگی پیچیده ای است که هنگام ارزش گذاری یک نمونه جواهر ساخته شده از یشم، باید در نظر گرفت. درضمن یکی از چند فاکتور بصری است که هنگام قضاوت درمورد منطقه رنگ بندی یشم نیز در نظر می گیریم. در حالی که برای جواهرات یشم، کابوشن ها و مهره ها بسیار متداول هستند ، کاروینگ های یشم سبز نیز به نوبه خود محبوب هستند.

خلق شاهکارهای زیبا با یشم-قسمت دوم

در چین که مهد کاروینگ در جهان می باشد و تصاویر زیبا را از فرهنگ بومی خود بر روی سنگ های تراش نخورده اجرا می کنند، گویای این مطلب است که تصاویر نماد سنت های غنی فرهنگ چینی بوده و به یشمی که آن طرح را در خود دارد، بعنوان بخشی از این فرهنگ، حس خاصی می بخشد. در چین یشم تنها وسیله ای برای تزئین و زیورآلات شخصی و یا نمایش هنری نیست، بلکه در واقع بخشی از فرهنگ چینی است.

 

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه