Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد; حاصل هزاران سال رمز و راز عرفانی و مطالعات نجومی

سنگ ماه تولد چگونه می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ گفته می‌شود استفاده از جواهرات و سنگ‌های قیمتی که با ستاره شما هم‌تراز است می‌تواند باعث افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی شما شود. بسیاری از خانم‌ها وابستگی و ارتباط عمیقی با سنگ ماه تولد خود دارند و برای نشان‌دادن اهمیت مراحل بزرگ زندگی خود نظیر نامزدی، ازدواج و تولد نوزاد از سنگ های ماه تولد استفاده می‌کنند. به طوری که متولدین برج سرطان، شیفته مروارید هستند در حالی که قوچ‌های برج حمل از درخشندگی و تلألو سنگ‌های آبی لذت می‌برند. سنگ‌های ماه تولد، عامل ایجاد برخی خصوصیات در شخص استفاده‌کننده می باشد و علاوه بر انرژی‌زایی و این‌گونه مسائل قدرت حفاظت نیز از خصوصیات برخی از این سنگ‌ها است. به طور مثال «آکوامارین» شما را در برابر خطرات سفرهای دریایی محافظت می‌کند.

سنگ ماه تولد

شاید شناسایی سنگ‌های ماه تولد کمی پیچیده باشد وگاهی ممکن است چندین سنگ به یک ماه خاص نسبت داده شود. گاهی نیز سنگ ماه تولد شما که تصور می‌کنید حاصل هزاران سال خرد، رمز و راز عرفانی و مطالعات نجومی است می‌تواند حاصل یک پدیده مدرن باشد.

رمز گشایی از سنگ ماه تولد در طول تاریخ

قدمت و ایده سنگ ماه تولد به دوران باستان بازمی‌گردد و یونانیان، مصریان، رومیان، پارسیان و سرخ‌پوستان هر یک سنگ‌های مختلفی را به هرماه ازسال اختصاص داده‌اند. سیستم سنگ ماه تولد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد از سیستمی انجیلی مربوط به چهل سال پس از میلاد مسیح اقتباس شده است. «تیتوس فلاویوس یوسفوس» مورخ در آن زمان مدعی است که 12 سنگ دربنای یادبود هارون-برادربزرگتر حضرت موسی- با ماه‌های سال و نشانه‌های زودیاک ارتباط ویژه‌ای دارد.

در قرن 18 میلادی اعتقاد به استفاده از سنگ ها در پوشش لباس وجواهرات از  کشور لهستان آغاز و از آنجا به سراسر جهان گسترش یافت به طوری که تعلق سنگ های جواهر به هریک از ماه های سال مرسوم ومتداول گردید،تصور براین بوده  که سنگ ماه تولد هر فرد او را تحت نفوذ خود قرار می دهد. این باور از آن ناشی می شود که انسان ها، سنگ ها را موجودات کیهانی می دانستند.

 در سال 1912 انجمن ملی جواهرات ایالات متحده فهرستی از این سنگ‌ها تهیه کرده است که امروز نیز مورد استفاده و مبنای سنگ‌های ماه تولد است.

ماه ها فرردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور
سنگ ماه تولد الماس زمرد مروارید یاقوت زبرجد یاقوت کبود
سیاره مریخ ونوس عطارد ماه خورشید عطارد
عنصر آتش خاک باد آب آتش خاک
چاکرا تاج قلب قلب ریشه قلب گلو
گل سوئیت پی سوسن رز لاررکس پر گلایل مینا

 

ماه ها مهر ابان آذر دی بهمن اسفند
سنگ ماه تولد اوپال سیترین فیروزه گارنت آمتیست آکوامارین
سیاره زهره مریخ مشتری زحل اورانوس مشتری
عنصر باد آب آتش آب باد آب
چاکرا شبکه خورشیدی گلو/قلب/چشم سوم ریشه پیشانی و تاج گلو
گل همیشه بهار داوودی نرگس میخک بنفشه نرگس

الماس:سنگ ماه تولد آوریل،12فروردین تا 10 اردیبهشت

از کلمه یونانی  adamas به معنای شکست ناپذیر گرفته شده و به رنگ های، بی رنگ، زرد، قهوه ای، سیاه، آبی، سبز یا قرمز، صورتی، برنز، قهوه ای، یاس بنفش و به صورت طبیعی و مصنوعی در صنعت جواهرات به کار برده می شود.

الماس سمبل و نماد محبت، قدرت و عشق ماندگار و ابدی است. الماس محبوب‌ترین سنگ برای حلقه نامزدی است و برای آن دسته از افراد که به قدرت شفابخشی کریستال‌ها و بلور درمانی اعتقاد دارند باید گفت که الماس‌ها قدرت فکری را تقویت و جنون را درمان می‌کنند.

الماس  به عنوان نمادی از سنگ ماه متولدین فروردین فصل زمستان و همچنین نمادی از سالگرد ازدواج، سال های دهم. سی ام. شصتم و هفتادم در بین جوامع بشری به کار گرفته می شود.

سنگ ماه تولد

زمرد: سنگ ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

زمرد از واژه یونانی  «اسماراگدوس» به معنای سبز گرفته شده که سرآغاز خوبی برای خوش‌آمدگویی به طبیعت است و به رنگ های زرد طلايي، زرد مايل به سبز، زرد صورتي، سبز زمردي، سفيد و بي‌رنگ و به صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شود.

این‌ گوهر زیبا كه‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌ زندگی‌ است‌ برای‌ ما ایرانیان‌ شكوه‌ و جلوه‌ای‌ خاص‌ دارد و رنگ‌ آن‌ گنبدهای‌ سبز و مقدس‌ ائمه‌ را تداعی‌ می ‌كند. به‌ همین‌ دلیل‌ بسیاری‌ از خانواده‌ها ترجیح‌ می‌دهند به‌ عروس خانم ها،‌ سرویس‌ زمرد هدیه‌ بدهند.

زمرد نماد ماه تولد اردیبهشت وفصل بهار وسال های بیستم و پنجاه و پنجم سالگرد ازدواج می باشد.

سنگ ماه تولد

مروارید: سنگ ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر)

 کلمه مروارید ریشه ای لاتین داشته و ریشه آن از کلمه پرنا (perna) که نوعی صدف می باشد و همچنین سفارولا (sphaerula) به معنی کروی شکل گرفته شده است.

اعراب‌ و هندوها از گذشته ‌های‌ دور شیفته‌ مروارید بوده‌اند و بر طبق‌ روایات‌ اعتقاد داشتند كه‌ این‌ گوهر از قطرات‌ شبنم‌، كه‌ شب‌ هنگام‌ از آسمان‌ به‌ دریا فرو می ‌ریزد و در دل‌ صدف‌ها جای‌ می‌گیرد، به‌ وجود می ‌آید. هندوها بر این‌ باور بوده‌اند كه‌ همراه‌ مروارید بخت‌ بلند هم‌ به‌ آدمی‌ روی‌ می ‌آورد، به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ نوعروسان‌ مروارید هدیه‌ می‌ دهند.
در ایران‌ نیز در گذشته‌ و عصر حاضر رسم‌ بر این‌ بوده‌ كه‌ در مراسم‌ عقد یا عروسی‌، مادرشوهر یك‌ رشته‌ مروارید به‌ عروس‌ خود هدیه‌ می ‌كرده‌ است. بسیاری‌ از افراد همراه‌ داشتن‌ مروارید را برای‌ خود لازم‌ می ‌دانند و آن‌ را سرچشمه‌ شانس‌ و نیك بختی‌ خویش‌ به‌ حساب‌ می‌آورند. علت‌ این‌ اعتقاد به‌ محل‌ تولید و پیدایش‌ این‌ گوهر، یعنی‌ آب‌، برمی‌گردد.

مروارید به عنوان نمادی از سنگ ماه تولد خرداد و سال های اول، سوم ، دوازدهم ،سی ام سالگرد ازدواج  می باشد.

سنگ ماه تولد

یاقوت: سنگ ماه تولد ژوئیه (10 تیر تا 9 مرداد)

نام آن از واژه (Ruby) و به معنی سرخ گرفته شده است.

یاقوت بین‌ سنگ‌های‌ قرمز بیشترین‌ خواهان‌ را دارد و با ارزش‌ ترین‌ است. پس‌ از الماس، یاقوت قرمز سخت‌ ترین‌ كانی‌ محسوب‌ می‌شود و در سایزهای‌ بالاتر از پنج‌ قیراط، از الماس‌ با ارزش‌ تر است. این سنگ همچنین نماد عشق وعلاقه شدید است و تعجبی ندارند که انتخابی محبوب برای حلقه‌های نامزدی رنگی است، به طوری که در  میان‌ جواهرات‌ به‌ سلطان سنگ ها شهرت دارد. یونانیان‌ اعتقاد داشتند كه‌ این‌ سنگ‌ به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی، دانش، ثروت‌ و موفقیت‌ در عشق‌ می‌دهد. همچنین‌ آنها معتقد بودند اگر در سمت‌ چپ‌ لباس‌ روی‌ سینه‌ با سنجاق‌ سنگ‌ یاقوتی‌ بگذارند، زندگی‌ آنها همراه‌ با صلح‌ و صمیمیت‌ می شود و اگر سربازی‌ آن‌ را با خود داشته باشد شكست‌ناپذیر می‌ شود.

این سنگ نمادی از سنگ ماه تولد تیرماه و فصل تابستان و پانزدهم وچهلمین سالگردهای ازدواج می باشد.

سنگ ماه تولد

زبرجد: سنگ ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور)

نام لایتن آن Peridot می باشد که به اصطلاح در فارسی به آن زبرجد گفته می شود. و به رنگ های سیز و زرد و به صورت طبیعی و مصنوعی در بازار عرضه می گردد.

باور عمومی‌ این‌ است‌ كه‌ همراه‌ داشتن‌ این‌ سنگ‌ به‌ قلب‌ نیرو می ‌بخشد، گردش‌ خون‌ را منظم‌ می‌ كند و باعث‌ تقویت‌ استخوان ‌ها می ‌شود.
به ‌علاوه، وجود گردنبند پریدوت‌ بر گردن‌ خانم‌ها وقار و جلوه‌ خاصی‌ به‌ آنها‌ می‌ دهد و نیز باعث‌ روشن‌ بینی‌ و بصیرت‌ و غلبه‌ بر اندوه‌ و ناراحتی‌ های‌ روزانه‌ خواهد شد.

این سنگ نمادی از ماه مرداد و شانزدهمین سالگرد ازدواج به کار گرفته می شود.

سنگ ماه تولد

یاقوت کبود: سنگ ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر)

یاقوت کبود از واژه لاتین Supphirus به معنی آبی گرفته شده و در آغاز به همه گوهر سنگ های آبی اطلاق می‌شد.

درقرون وسطی مردم بر این باور بودند که یاقوت کبود سمبلی از بهشت و ملکوت است در نتیجه به منظور دریافت عطایای ملکوتی مورد استفاده قرار می گرفت .

سفیر به‌ رنگ‌ های‌ قرمز- قرمز روشن ، صورتی ، زرد و سبز وجود دارد كه‌ همگی‌ فرمول‌ شیمیایی‌ یكسان‌ دارند و عناصر رنگ‌ موجود در آنها باعث‌ تنوع‌ رنگ‌ می ‌شود.
می توان گفت ساخت ‌ انواع‌ حلقه‌ نامزدی‌ با یاقوت کبود در اوایل‌ قرن‌ بیستم‌ باب‌ شده‌ كه‌ هنوز، مخصوصاً در اروپا مورد علاقه‌ خانم‌ها به ‌ویژه‌ دختر خانم‌هاست.از جمله‌ خواص آن  این‌ كه‌ برای‌ آرام‌ كردن‌ عصبانیت‌ و تسكین‌ اعصاب‌ مؤثر است.

یاقوت کبود  به عنوان نماد ماه تولد شهریور وفصل پاییز وبیست وسوم وچهل وپنجم و شصت وپنجمین  سالگرد ازدواج می باشد.

سنگ ماه تولد

اپال: سنگ ماه اکتبر (9 مهرماه تا 9 آبان)

واژه‌ اوپال از كلمه‌ هندی‌ به‌ معنای‌ سنگ، مشتق‌ شده‌ و در فرهنگ‌ سانسكریت‌ به‌ معنای‌ سنگ‌ قیمتی است و به رنگ های سفيد، بي رنگ، زرد، قرمز، قهوه ای، خاكستري و رنگين كماني یافت می شود .

اوپال به‌ طلسم‌ خوشبختی‌ معروف‌ است‌ و به‌ خاطر هفت‌ رنگ‌ بودن‌ آن‌ اكثر هنرمندان‌ به‌ خصوص‌ نقاشان، موسیقی دان‌ها و هنرپیشگان‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌كنند. این‌ سنگ‌ تأثیر مثبتی‌ در روح‌ و روان دارد، زیرا همان‌ طور كه‌ ذكر شد به‌ سنگ‌ امید و خوشبختی‌ معروف‌ است‌ و همراه ‌داشتن‌ آن‌ در انسان‌ ایجاد شادی‌ می‌ كند و مانع‌ نگرانی، افسردگی، سستی‌ و رخوت‌ می ‌شود.

اوپال به عنوان سنگ ماه تولد مهر و همچنین نمادی از جهاردهمین و هیجدهمین سالگرد ازدواج می باشد.

سنگ ماه تولد

سیترین: سنگ ماه نوامبر(10 آبان تا 9 آذر ماه)

نام آن برگرفته از citrina، به معنای رنگ لیمویی می باشد و به رنگ زرد و نارنجی یافت می شود. در بعضی منابع به سیترین، توپاز طلایی نیز گفته می شود.

سیترین فرایند فکر کردن را که برای فرایند تخیل خلاقانه لازم است را فعال و همچنین عملکرد شهودی که از طریق تصاویر درونی ظاهر می شوند را ارتقاء می دهد.

این‌ سنگ‌ سمبل‌ وقار و ابهت،‌ و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت‌ است. مصری‌ها سترین  را سمبل‌ خورشید می‌ دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌ دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌كند. حتی‌ در گذشته‌ بر این‌ باور بودند كه‌ اگر كسی‌ این‌ سنگ‌ را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می ‌ماند. رومی‌ها اعتقاد داشتند كه‌ سیترین هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد.

معمولاً برای‌ سنین‌ بالا به‌ شكل‌ انگشتری‌ و برای‌ جوان ‌ترها به‌ صورت‌ مدال‌ با زنجیر ساخته‌ می‌ شود.

سیترین  به عنوان نماد ماه تولد آبان و  چهارمین ،سیزدهمین ،هفدهمین، نوزدهمین و بیست و سومین  سالگرد ازدواج می باشد.

سنگ ماه تولد

فیروزه: سنگ ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی ماه)

نام قدیم فیروزه Turquoise است که می تواند از نام ترکیه آمده باشد

در عهد باستان، دو سنگ‌ فیروزه‌ و لاجورد بسیار قیمتی‌ و مهم‌ به‌ شمار می ‌رفتند؛ چنان‌ كه‌ هنگام‌ تقسیم‌ غنایم‌ نسبت‌ به‌ طلا در اولویت‌ قرار می ‌گرفتند؛ و همواره‌ جزو ذخایر با ارزش‌ و مهم‌ پادشاهان‌ بوده‌اند.

فیروزه ایران‌ كه‌ معادن‌ اصلی‌ آن‌ در شمال‌ شرقی‌ كشور واقع‌ شده، بهترین‌ و زیباترین‌ نوع‌ این‌ سنگ‌ در دنیا قلمداد می ‌شود و هر نوع‌ فیروزه مرغوب‌ را فیروزه ایران‌(PERSIAN TURQUOISE) می ‌گویند. اصولاً فیروزه‌ را در دنیا به‌ نام‌ ایران‌ می ‌شناسند و در نمایشگاه‌های‌ جواهر نیز، این‌ سنگ‌ را سمبل‌ كشور ما می‌دانند.

رنگ‌ خالص‌ آبی‌ در فیروزه‌ بسیار كمیاب، و به‌ همین‌ دلیل‌ نوع‌ صاف‌ و صیقلی‌ آن‌ بسیار با ارزش‌ و گران‌ است. اشاره‌ می‌شود، نگین‌های‌ شبه ‌فیروزه‌ در بازار بسیار زیادند؛ بنابراین‌ هنگام‌ خرید باید دقت‌ فراوان‌ داشت.

این‌ كانی‌ كه‌ به‌ رنگ‌ آبی‌ – از روشن‌ تا تیره‌ – است، در اثر حرارت‌ تغییر رنگ‌ می‌دهد و به‌ رنگ‌ سبز مات‌ درمی‌آید. نگین‌ فیروزه‌ در نتیجهِ تابش‌ نور خورشید تبخیر می‌شود و تغییر رنگ‌ می ‌دهد. رنگ‌ فیروزه‌ در تماس‌ با مواد شیمیایی‌ و حتی‌ آرایشی‌ نیز تغییر می ‌كند و جلای‌ آن‌ از بین‌ می ‌رود. بنابراین‌ توصیه‌ می ‌شود هنگام‌ استفاده‌ از مواد آرایشی‌ و یا استحمام‌ و شست‌وشو، جواهرات‌ دارای‌ فیروزه‌ در معرض‌ این‌ مواد قرار نگیرند.

در بازار ایران‌ دو نوع‌ فیروزه‌ پرطرفدار است؛ فیروزه‌ نیشابور كه‌ بهترین‌ نوع‌ و گران‌ترین‌ است و فیروزه‌ دامغان‌ و شهر بابک کرمان  كه‌ كیفیت‌ پایین‌تری‌ دارند.

سنگ ماه تولد

گارنت یا لعل: سنگ ماه ژانویه ( 11 دی ماه تا 11 بهمن ماه)

این کریستال از واژه رومی Pomegranate  مشتق شده است و از رنگ قرمز گرفته تا قهوه ای، سیاه، نارنجی و سبز متفاوت است .

ماه ژانویه برای غربی‌ها آغازسال جدید و شروعی دوباره است و اعتقاد بر این است که  گارنت سنگ ماه تولد ژانویه سطح اراده، انرژی و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. رنگ سرخ گون این سنگ ممکن است کمی با آب و هوای سرد و زمستانی این ماه در تضاد باشد اما از خواص گارنت می‌توان به کاهش سموم بدن، کاهش افسردگی و تحریک سوخت و ساز بدن اشاره کرد که کاملا برای یک ماه کریسمسی شاد هماهنگی دارد.

این سنگ به عنوان نمادی از ماه تولد دی ودومین و شصتمین سالگرد ازدواج می باشد.

آمیتیست: سنگ ماه فوریه (12بهمن تا 9 اسفند)

واژه آمتیست به معنای بنفش است.

به رنگ بنفش (رنگ اصلی ) کم‌ رنگ تا خیلی پررنگ و نیز رنگ ارغوانی دیده می‌شود.

سایه بنفش کمرنگ آمتیست سنگ ماه فوریه نشانی از آرامش و اعتدال است. گفته می‌شود که این سنگ برای دوری از مواد مخدر و مشروبات الکلی مناسب است و درد مفاصل و بی خوابی را درمان می‌کند. از منظر تاریخی با کیفیت‌ترین آمتیست‌ها در روسیه یافت می‌شود و در یک دوره تاریخی تنها خانواده سلطنتی از این سنگ استفاده می‌کرده‌اند، به همین دلیل به سنگ سلطنتی نیز مشهور است

این سنگ به عنوان نمادی از ماه تولد بهمن چهارمین، هفدهمین وشصتمین سالگرد ازدواج استفاده می شود.

سنگ ماه تولد

آکوامارین: سنگ ماه مارس ( 10 اسفند تا 11 فروردین)

آکوامارین در لاتین به معنای آب دریا می باشد و پیشنیان معتقد بودند که این گنج پریان دریایی است

آکوامارین اغلب به رنگ آبی بسیار کم رنگ یا آبی ملایم و زنده مانند آب دریاست با کیفیت ترین آکومارین ها با رنگ آبی تیره ورقیبی سرسخت برای یاقوت کبود می بااین سنگ مانند زمرد بخشی از خانواده بریل‌ها است و به طور معمول با سلامتی، عشق، جوانی و امید همراه است. آکومارین برای خانمها شفافیت وشوق بیان درونی وظرفیتهای معنوی و شهودی را ارتقاء می بخشد وبرای آقایان یاری دهنده فرد در از بین بردن نخوت احساسی ومشکلاتی است که گاهی اوقات مردها در بیان احساسات خود با آن مواجه هستند.

آکومارین به عنوان نماد ماه تولد اسفند و شانزدهمین ونوزدهمین سالگرد ازدواج استفاده می شود .

سنگ ماه تولد

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سنگ ماه تولد

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه