Telegram support Whatsapp support
انگشتر زیبای اشکانی

انگشترهای تاریخی ایران باستان

انگشترهای زیبای ایران باستان

انگشترهای تاریخی ایران از اعصار قدیم مظهر هنر و سلیقه ایرانیان بوده است. اشکانیان یکی از سلسله های باستانی ایرانی بودند که تعدادی انگشتر و جواهر باستانی از آنها به یادگار مانده است.

در ادامه دو نمونه از این انگشترهای زیبا و قدیمی که با هنر تمام طراحی شده اند می بینیم:

 

انگشتر زیبای طلای اشکانی

در ادامه عکسی از یک انگشتر زیبای طلایی با نگینی از جنس عقیق را می بینیم. بر روی نگین سرخ رنگ این حلقه زیبا تصویر طاووس نقش شده است و متعلق به دوره اشکانیان ایران می باشد.

بر روی این انگشتری مانند برخی از آثار زرین دیگر تاریخ ایران کهن، نقش و نگار و میناکاری و غیره انجام نشده است اما به راستی اوج زیبایی این حلقه طلا در ظرافت و سادگی اش می باشد.  قدمت این اثر بیش از ۱۹۰۰ سال است و محل نگهداری آن امروزه در موزه کیلولند ایالات متحده آمریکا می باشد.

 

انگشتر زیبای اشکانی

 

انگشتر پادشاهی اشکانی

این انگشتر شاهی اشکانی  که تصویر شخص شاهنشاه اشکانی بر آن حک شده  و به عنوان مهر پادشاهی هم از آن استفاده می شده است.  متعلق به خسرو اشکانی (اشک بیست و چهارم) بیست و چهارمین پادشاه از سلسله اشکانی است که در سال ۱۰۷ میلادی بر تخت نشست بود. این انگشتر پادشاهی خسرو با حلقه ای با سنگ گرانبها (یا شیشه) و نگین رویی تمام نقره با تصویر چهره خود خسرو پادشاه اشکانی می باشد.

این انگشتری گرانبها و نایاب از شاهان اشکانی که به نوعی سندی از حکومت اشکانیان است، از نظر اینکه تقریباً تمامى شاهان سلسله اشکانى انگشتر شاهى با تصویر چهره خود را داشته اند و فقط این یک انگشتر یافته شده و در دست است، بسیار مورد توجه و پر اهمیت می باشد.  قدمت آن بیش از ۱۹۰۰ سال می باشد و در موزه لندن نگهداری می شود.

 

انگشتر پادشاهی اشکانی

 

در صورت تمایل می توانید انگشترهای عقیق جواهری بینا را در آدرس زیر مشاهده نمایید:

http://goo.gl/fUhroz

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

2 دیدگاه

  1. سلام
    پنج عدد انگشتر عهد اشکانی دارم جهت فروش

محصولات مرتبط در فروشگاه