Telegram support Whatsapp support
تشخیص عقیق اصل از تقلبی

تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی؟

آشنایی با سنگ عقیق

عقیق، یکی از سنگ های گرانبها است که یکی از راه های شناخت آن تراشدار بودن آن است.

عقیق جزء سنگ هایی است که دارای فواید جسمی و معنوی زیادی است. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است.

عقیق درخشنده و بلورین میباشد که بهترین نوع آن سرخ، زرد و سفید است.

با سه روش تشخیص سنگ عقیق اصل در این مقاله آشنا می شوید…

برای مشاهده تمامی محصولات عقیق در جواهری بینا کلیک کنید

تشخیص سنگ عقیق

نگین انگشتر عقیق خراسانی ناب تراش دار _کد:۲۳۲۶۵

روش تشخیص سنگ عقیق اصل از تقلبی چگونه است؟

ساده ترین روش برای تشخیص این مسئله مراجعه به متخصصین آن حوزه است و تشخیص سنگ عقیق اصل از تقبلی نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما همیشه که متخصص سنگ ‌شناسی در دسترس ما نیست یا اگر باشند که برای خرید انگشتر و سایر زیورآلات با ما به خرید نمی آیند! در ادامه این مطلب روشهایی که می شود عقیق اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته‌ایم امیدواریم که برایتان مفید واقع شود.

 

وزن عقیق

  • اگر دو عقیق داشته باشید، یكی اصل و یكی مصنوعی، عقیقی كه سنگین‌‌تر است، اصل و سنگ سبك ‌تر، مصنوعی است. اگر انگشتری یا گردنبندی خریده‌اید كه نگین آن با یك ضربه كوچك خش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی‌بودن آن زیاد است.اگر موقع خرید، فروشنده بیش از حد با ظرافت و حساسیت نسبت به سنگی كه به شما نشان می‌‌دهد برخورد كرد، همین مساله هشدار خوبی برای توجه بیشتر شما خواهد بود.

 

تشخیص سنگ عقیق

انگشتر عقیق یمنی خوشرنگ خاص و زیبا مردانه _کد:۲۷۷۷۷

میزان شفافیت عقیق

  • به میزان شفافیت سنگ دقت کنید. میزان شفافیت عقیق طبیعی به خوبی عقیق مصنوعی نیست. عقیق طبیعی از اندکی هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت برخوردار است و بعضاً می‌توان درون آن خطوط و ابرهایی دید، در حالی که عقیق مصنوعی از شفافیت  خیلی خوبی برخوردار بوده که مثل شفافیت گوی شیشه‌ای می‌باشد.

 

  • بافت را مورد توجه قرار دهید. در مقایسه با عقیق طبیعی، نوع مصنوعی ساخته شده از سنگ از بافت نرم‌تری برخوردار است. اگر با یک تکه یشم بر روی سنگ خراش ایجاد کنیم، عقیق مصنوعی خراش برمی‌دارد، اما عقیق طبیعی خراش برنمی‌دارد.

رنگ عقیق

  • عقیق واقعی دارای رنگی روشن و متمایز است، در حالی که عقیق بدلی از روشنایی کمتری برخوردار است. عقیق طبیعی از رنگ های روشن و رگه های واضح برخوردار است. اگر با دقت به عقیق طبیعی نگریسته شود، لکه های قرمز متراکم کوچک در نوارهای قرمز قابل مشاهده است. انتهای عقیق مصنوعی ساخته شده از سنگ، دارای الگوی گلبرگی می‌باشد. همچنین عقیق آبی رنگ شده دارای رنگ روشن یکدست می‌باشد، که به ما احساس غیرطبیعی بودن را می‌دهد.

تشخیص سنگ عقیق

انگشتر عقیق یمنی خوشرنگ تاپ _کد:۱۹۷۷۱

  • عقیق طبیعی در تابستان خنک و در زمستان گرم است، در حالی که دمای عقیق مصنوعی با تغییر دمای محیط تغییر می‌نماید و در روزهای گرم، گرم می‌شود و در روزهای سرد، سرد می‌شود.

 

  • عقیق به ‌دلیل بافت کوارتزی خود به اندازه سنگ ‌فیروزه حساس نیست؛ یعنی موقع شست‌وشوی معمول ظرف یا استحمام می‌تواند همراه شما باشد. با این حال بهتر است سنگ عقیق را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات دمایی و ضربه قرار دهید. برای شارژ و تقویت خواص سنگ هم کافی است آن را ۲ساعت در آب زلال قرار دهید و بعد به اندازه ۳دقیقه و نه بیشتر زیرتابش مستقیم نور آفتاب بگذارید.

 

تشخیص سنگ عقیق اصل به طور خلاصه:

  1. انگشتر عقیق اصل را با آتش نمی توان سوزاند.
  2. سنگ عقیق روی شیشه خط می اندازد.
  3. انگشتر عقیق در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد.
  4. شی نوک تیز روی انگشتر عقیق اثری ندارد و ردی نمی اندازد.

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (32 امتیاز, میانگین: 3٫31 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =

10 دیدگاه

  1. هرکدام از کانیها دارای قدرت مغناطیسی خاصی هستند وبخاطرهمین هستکه برای بدن مفید یا مضر میباشد امادرکل بترتیب سنگهاییکه من بهشان ازمنظرمعنوی علاقمندم عبارتنداز،المـــاس، زمرد، زبرجد، عقیق یمن اصل، یاقوت برمه کبود وسرخ، فیروزه، حدیدصینی، در اصل نجف، اما در کل عقیـــــــــق یمـــــــــن اصل آبـــدار روی رکاب دستـــســاز ابهت ووجهه دیگـــری دارد، هرگز بدون انگشتــــــــــر نباشید،

محصولات مرتبط در فروشگاه