Telegram support Whatsapp support
انگشتر

آیا کاهش وزن موجب تغییر سایز انگشتر می شود؟

گاهی اوقات ممکن است تغییر وزن بر روی سایز انگشتر که انتخاب می کنیم تاثیر بگذارد. ما چگونه می توانیم متوجه این تغییر اندازه در انگشتر هایمان شویم؟!

انگشتر

کاهش یا افزایش وزن تدریجی اتفاق می افتد و اغلب حتی ممکن است متوجه آن هم نشوید. گاهی از روی اندازه لباس می توان این تغییر را احساس کرد اما سوال اینجاست که ”آیا تغییر وزن موجب تغییر سایز انگشتر هم می شود؟” سایز بدن انسان از دوران کودکی تا بزرگسالی تغییر می کند. پس از رسیدن به دوران بزرگسالی همچنان تغییراتی در سایز و وزن به وجود می آید. کسانی که چاق می شوند و وزنشان بالا می رود دیگر نمی توانند حلقه مورد علاقه شان را در دست کنند. به همین ترتیب بزرگ شدن انگشتر به دست کسی که لاغر شده، کاملا طبیعی است. بنابراین اگر حلقه به راحتی از دست شخص خارج شود نشان دهنده کاهش وزن فرد است.

انگشتر

دلایل تغییر سایز انگشتر

عوامل مختلفی روی اندازه حلقه و انگشتری تاثیر می گذارند. انگشتان دست هم مانند بقیه مناطق بدن می تواند چربی را ذخیره کند. اگر چه این چربی به اندازه سایر اندام ها نیست ولی حتی با چشم هم دیده می شود. در هنگام کاهش وزن، این چربی از بین می رود و سایز حلقه هم تغییر می کند. در بسیاری از افراد همراه با افزایش سن، وزن بدن کمتر می شود. انگشت های باریکتر، انگشترهای کوچکتری نیاز دارند و نمی توان از انگشترهای بزرگ قبلی استفاده کرد. حتی تغییرات آب و هوایی نیز می تواند به طور موقت سایز انگشت ها را تغییر دهد. کاهش آب بدن نیز موجب باریک شدن انگشتان می شود که این امر مربوط به از دست دادن لایه چربی دور انگشتان نیست. فروشندگان طلا و جواهرات از ابزارهای خاصی برای تعیین سایز حلقه استفاده می کنند.

نکته مهم و قابل توجه این است که بهتر است بعد از ظهر را برای خرید حلقه عقد و انگشتری انتخاب کنید زیرا انگشتان در آن زمان بزرگترین سایز را دارد.

اثرات کاهش وزن بر تغییر سایز انگشتر

کاهش وزن بر روی سایز همه اندام ها تاثیر می گذارد. وقتی وزن حدود ۱۰ کیلو کم می شود اندازه انگشتر تقریبا ۲ سایز کوچک تر می شود. ولی به طور کلی قانون خاصی برای باریک شدن انگشتان در ازای هر کیلو وزن وجود ندارد. با توجه به تفاوت های فردی، نمی توان پیش بینی کرد که در صورت کاهش وزن چه مقدار قطر حلقه و حلقه کم می شود. در برخی افراد این تفاوت چندان زیاد نیست ولی گاهی بصورت واضح انگشتر تغییر سایز می دهد. آنچه مسلم است در کاهش وزن زیاد حتما به لباس های کوچکتر و حلقه جدید نیاز دارید.

انگشتر

کوچک شدن اندازه انگشتر

تغییر سایز انگشتر به این معنی است که حلقه قبلی برای دستتان بزرگ یا کوچک شده است. وقتی انگشتان باریک می شود حلقه و انگشتر به راحتی از دست خارج می شوند. موقع استحمام، شستن ظرف ها، نظافت و تمیزکاری، باغبانی یا کارهای دیگر، خطر گم شدن انگشترهای لق وجود دارد. اگر به تازگی وزن کم کرده اید شاید بهتر باشد تا تثبیت وزن از خرید حلقه خوددرای کنید. در این صورت حتما حلقه قبلی را که دیگر مناسب دست تان نیست در جای امنی نگهداری کنید. برای مثال اگر یک بیماری دلیل کاهش وزن باشد خیلی زود دوباره وزن قبلی را به دست می آورید. در این صورت دوباره می توانید از انگشتر قبلی استفاده کنید.

انگشتر

تغییر سایز انگشتر و راه حل استفاده از آن

در صورت شل شدن می توانید حلقه مورد علاقه تان را مثل قبل استفاده کنید اما همیشه از یک حلقه به عنوان نگهدارنده انگشتری کمک بگیرید. برای نگهداشتن حلقه شل در دست تنها چاره استفاده از یک انگشتر دیگر با سایز مناسب است. برخی از پشت حلقه ای ها همین نفش را دارند. در مورد انگشترهای تزئینی و جواهر نشان یک استراتژی ساده وجود دارد. حلقه شل را در دیگر انگشت ها امتحان کنید. اگر هیچکدام از این راهکارها موثر نبود انگشترهای ارزشمند را در جعبه امانات، تا زمان استفاده مجدد نگهداری کنید.

راهنمای سایزبندی انگشتر

مقالات مرتبط:

فواید استفاده از جواهرات نقره

نگهداری و تعمیر چنگک انگشتر

ترمیم باند انگشتر

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید

انگشتر

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه