Telegram support Whatsapp support

فضایل شب قدر

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مهمانی خدا

شب قَدر یا لَیلَهُ القَدر شب نزول قرآن و شبی که تقدیر یک ساله انسان‌ها نوشته می‌شود. … رایج‌ترین اعمال در شب قدر خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن است.

re834

بی تردید شب قدر از شبهای باعظمت و بااهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شبها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می شود.
شب آمرزش گناهان : پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.»
قلب رمضان : امام صادق فرمودند: «از کتاب خدا استفاده می شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماه ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیله القدر است.»
بهتر از هزار ماه: در فرهنگ غنی اسلام ، همه چیز را با معیارهای الهی می سنجند و بر همین اساس قرآن در مورد شب می فرماید: «لیله القدر خیر من الف شر» در دعای ۴۴صحیفه سجادیه نیز می خوانیم: «(عبادت و بندگی در) شبی از شبهای آن را بر (عبادت در) شبهای هزارماه قرار داد (چون خیرات و برکات و سودهای دینی و دنیوی در آن است ) و آن را شب قدر نامید.»
نزول قرآن در این شب: طبق روایات موجود، مجموع قرآن در شب قدر نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است اما نزول تدریجی و تفصیلی قرآن طی بیست و سه سال دوران نبوت پیامبر گرامی به صورت الفاظ نازل شده است.
از دیگر فضایل این شب نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام «قدر» است و این خود گویای فضیلت و اهمیت این شب است. این شب ، شب مبارکی است زیرا خدا می فرماید: و قرآن که بهترین خیرات و برکات است در این شب مبارک نازل شده است. (دخان /۳)
نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. چنان که امام باقر نیز فرمودند: «عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز و زکات و انواع کارهای خوب بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.» شب قدر سراسر خیر و سلامت است و از هر امر ناپسندی به دور است و این خود نیز نشان شرافت آن بر هزار ماه است.

مارا به رسم رفاقت دعا کنید

التماس دعا

با تشکر جواهری بینا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه