Telegram support Whatsapp support

صنعت جواهرات چین

صنعت جواهرات چین

جواهرات کلاسیک، جواهرات مدرن

.در سرزمین های شرقی، چین به عنوان قطب اصلی .و نیروگاه اقتصادی محسوب می شود و این امتیاز به .دلیل وجود فرصت های بسیار زیاد شغلی در این سرزمین .کهن است. تیتر اصلی روزنامه نیویورک تایمز در سال .۲۰۰۴ از این قرار بود: « قرن چین»، .این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که چین به زودی .مرکز و قدرت اصلی اقتصادی و پر نفوذ ترین کشور .در این قرن تبدیل شود.

این مطلب برای .سنگ های قیمتی و صنعت جواهر سازی چین نیز صادق .است: برای سالها، قطب تولیدات جهانی چین خواهد .بود. این کشور  به عنوان بزرگترین بازار فروش تولیدات .لوکس مانند جواهرات محسوب می شود. در سال ۲۰۱۰ .چین با از پیش رو برداشتن ژاپن تبدیل به دومین .قدرت برتر اقتصادی جهان، پس از ایالات متحده امریکا .شد.

جواهرات پیشینه ای کهن در چین دارد.. ۳ هزار سال پیش مردم چین در تزئینات خود .از طلا و نقره بهره می بردند. بر طبق .مدارک باستان شناسی، چینی ها از سنگ جید در .زمانی نو سنگی استفاده می کردند. با پیشرفت روش .های تولید، شکل فلزات گرانبها از یک ورق طلا .تکامل پیدا کرد. از این تکامل در مقبره های .سلسله شنگ استفاده شد. مصنوعات لوکس و زیور آلات .در زمان سلسله های مینگ و کینگ به اوج شکوه .و زیبایی خود رسید. البته سالیان سال جید در .سلسله کینگ نفریت خوانده می شد.

۵

. به علت رنگ خاص، شفافیت و ساختار سنگ .نفریت، این سنگ معرف شخصیت محافظه کارانه فرهنگ چینی .و روح مردم این سرزمین شد. به دلیل اهمیت .بالای سنگ نفریت برای مردم چین، از این سنگ .در جواهرات و سنگ تراشی ها مورد استفاده قرار گرفت..

در سرتاسر تاریخ چین، تولید کنندگان جواهر .در مقیاس کوچک، همراه با کارخانه ها و کارگاه .های سلطنتی، بر بازار تسلط پیدا کردند. زمانی .که امپراتور به یک کارگاه سفارش ساخت یک محصولی را .می داد، این محصول نمی توانست به صورت شخصی .مورد داد و ستد قرار بگیرد. اجرای دقیق این .قانون سبب شد که روند تجارت جواهرات در چین با .تأخیر و کندی مواجه شود.

جواهرات مدرن در .چین، همزمان با شروع دوره یینلو (به معنای .عمارت نقره ای) و فروپاشی سلسله کینگ، آغاز .شد و تا تشکیل حکومت جمهوری خلق چین نیز ادامه .پیدا کرد. (۱۹۴۹) با پیروزی انگلستان در .جنگ تریاک در چین (۱۸۴۰- ۱۸۴۲) زمینه .برای گسترش و توسعه صنعت جواهرسازی مدرن چین، آغاز .شد. همزمان با انقلاب صنعتی غرب، نیز پیشرفت .غیر منتظره ای در صنعت جواهر سازی مدرن چین صورت .گرفت.

منبع: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه