Telegram support Whatsapp support
نکاتی برای نگهداری یاقوت سرخ

نکات لازم در نگهداری از سنگ یاقوت سرخ

چگونه از یاقوت ها به بهترین شکل مراقبت کنیم؟

مقدمه:

برای تضمین ماندگاری و زیبایی جواهرات یاقوت خود، مخصوصا انگشتر یاقوت سرخ باید نحوه مراقبت از آن را بدانید. چند نکته اساسی می تواند به شما کمک کند تا زیبایی و درخشندگی سنگ را حفظ کنید که بتواند برای نسل های بعدی دوام بیاورد.

یاقوت ها فوق العاده بادوام هستند. دارای سختی 9 در مقیاس Mohs هستند به این معنی است که در برابر خراش بسیار مقاوم هستند. آنها به سختی الماس نیستند، اما فقط یک درجه از الماس پایین تر هستند. الماس تنها سنگ قیمتی دیگری است که می تواند یاقوت شما را خراش دهد، بنابراین شما باید آنها را جداگانه در جعبه جواهرات دیگری نگهداری کنید.

در این مقاله سعی شده است تا نکات لازمی را در رابطه با ” نگهداری سنگ یاقوت سرخ” عنوان کند و شما با این موارد مهم آشنا شوید…

 

برای مشاهده محصولات یاقوت سرخ در جواهری بینا کلیک کنید

نگین یاقوت سرخ درجه یک و با کیفیت

 

سنگ یاقوت سرخ به عنوان گوهری گرانبها و سنگی برای استفاده در جواهرات مانند : انگشتر، گردنبند ، گوشواره و دستبند که سفارش ساخت آن توسط جواهری بینا پذیرفته می شود سفارش دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید.

09151000800

09151000300

051-37658500-2

نگهداری و مراقبت از یاقوت سرخ

در طول قرن ها٬ یاقوت سرخ یکی از مشهورترین گوهر در بین فرهنگ های مختلف بوده است. اسنادی وجود دارد که این گوهر یکی از سنگ های ارزشمند بوده  که از طریق جاده ابریشم به کشور های دیگر فرستاده شده است.

رومیان قدیمی بر این باورند که این سنگ ها الهام بخش بوده و توانایی محافظت از دارنده خود را دارد. این سنگ پرخاصیت شجاعت و اشتیاق را به شما هدیه می دهد. جای تعجب نیست که این سنگ، از محبوب ترین هدایا در روز ولنتاین است.

توجه داشته باشید که این سنگ مانند هر گوهر دیگری در اثر ضربه شدید ممکن است خش برداشته و یا ترک بردارد. بنابراین در هنگام انجام کارهای سخت حتما آن ها را از دست خود خارج کنید.

انگشتر یاقوت سرخ با کیفیت

انگشتر یاقوت سرخ فاخر دست ساز دور الماس مردانه _کد:۲۵۶۰۷

نکاتی برای نگهداشتن یاقوت سرخ به همان زیبایی روزهای نخست…

چگونه یاقوت ها را زیبا و تمیز نگه داریم؟

در زیر نکات مهمی را برای نگهداری یاقوت سرخ عنوان می کنیم که عبارتنداز:

1. از آنجایی که سنگ یاقوت سرخ بسیار سخت است، مواد خارجی روی سطوح جمع می شوند و ظاهری محو یا کدر ایجاد می کنند. در زمان استفاده از لوسیون، عطر و اسپری، یاقوت های خود را تا حد امکان دور نگه دارید.

2. برای از بین بردن تیرگی و کثیفی سنگ یاقوت سرخ می توانید با استفاده از کمی صابون مایع ملایم و آب گرم تمیز کنید. و همچنین با استفاده از یک مسواک خیلی نرم، یاقوت‌های قرمز و پایه جواهرات را به آرامی مالش دهید و بلافاصله با آب گرم تمیز بشویید و با یک پارچه بدون پرز خشک کنید تا نتایج درخشانی داشته باشید.

گردنبند یاقوت سرخ درجه یک

گردنبند یاقوت سرخ زنانه مدل قرینه _کد:۱۸۸۱۰

3. محلول هایی که مخصوص تمیز کردن جواهرات ساخته شده اند به راحتی در اکثر فروشگاه های بزرگ در دسترس هستند. مطمئن شوید که محلول مناسب را بر اساس نوع فلزی که در ساخت جواهرات یاقوتی خود به کار رفته است خریداری کنید. دستورالعمل هایی که بر روی  برچسب نوشته شده است آنها را به دقت انجام دهید.

4. با خرید دستگاهی به نام “اولتراسونیک” می توانید برای حفظ درخشش تمام جواهرات خود از آن استفاده کنید. از این دستگاه (امواج فرا صوت) به همراه محلول‌های تمیزکننده، برای پاک سازی آلودگی های انباشته شده در نقاط دور از دسترس جواهرات و سایر سنگ‌های قیمتی استفاده می‌کنند.

دستگاه اولتراسونیک برای درخشش جواهرات

5. اگر به انگشتر یاقوت ضربه ای وارد شده است، فوراً آن را به جواهرفروشی ببرید و از آنها بخواهید سنگ سست شده شما را تحت بزرگنمایی مورد بررسی قرار دهند.

توصیه می شود بسته به میزان ساییدگی و خراش جواهرات، هر 6 تا 12 ماه یکبار جواهرات یاقوتی خود را بررسی کنید. شما باید از جواهرساز بخواهید که یکپارچگی جواهرات را بررسی کند تا مطمئن شود که سنگ های قیمتی در جای خود محکم هستند. از دست دادن هر سنگ قیمتی یک تجربه دلخراش است و جایگزینی یک یاقوت با کیفیت بسیار دشوار است.

6. برای سفت کردن یاقوت های شل از یک جواهرساز حرفه ای استفاده کنید. تعمیر جواهرات کار ظریفی است.

7. از نگهداری یاقوت سرخ در کنار سایر سنگ های قیمتی خودداری کنید. آنها را به طور جداگانه در یک جعبه جواهرات قرار دهید تا از خراش نگین های نرم تر و آسیب دیدن آنها محافظت کنید. زیرا که این امر یکی از عوامل مهم در خش دار شدن و ضربه خوردن به جواهرات است.

انگشتر یاقوت سرخ مردانه عالی

انگشتر یاقوت سرخ درشت مردانه بسیار عالی _کد:۲۱۴۱۱

** برای مشاهده مقاله” بلور شناسی یاقوت سرخ “کلیک کنید

فروشگاه جواهری بینا اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی نقره در ایران میباشد.

0915-1000-800

همچنین میتوانید با فالو کردن پیج جواهری بینا از جدید ترین تخفیفات با خبر شوید.

https://www.instagram.com/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره و خرید هرچه بهتر از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره به سایت جواهری بینا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفده =

محصولات مرتبط در فروشگاه