Telegram support Whatsapp support

راه های پیشگیری از کرونا ویروس

کرونا نامی است که در روزهای اخیر دلهره زیادی در دل مردم ایران و به ویژه ساکنین شهرستان‌های قم و تهران ایجاد کرده است.

بر اساس آمار رسمی، ایران به لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس، هفتمین کشور جهان است. این در حالیست که از نظر تعداد کشته‌شدگان در اثر بیماری «کووید-۱۹» ایران پس از چین در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته‌ی مسئولین، بیشتر افرادی که تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا به قم سفر داشتند یا با کسانی که به این استان سفر کرده‌اند، تماس داشتند.

با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال ویروس کرونا و آمار کشته‌شدگان آن در ایران، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس واگیردار، ماندن در خانه و پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی است.

اما از آنجا که در آخرین ماه از سال هستیم و تا نوروز و آغاز سال نو فاصله زیادی نداریم، عملا نمی‌توان زندگی خود را به طور کامل تعطیل کرد و لذت خرید کردن و ایجاد انگیزه و شادی در خانه و خانواده را نادیده گرفت. اما واقعیت این است که برای خرید ضرورتی ندارد حتما از خانه خارج شویم زیرا به لطف تکنولوژی و وجود فروشگاه‌های آنلاینی که تقریبا در همه حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توان بدون بیرون رفتن از خانه و بدون نگرانی از ابتلا به ویروس مسری کرونا همه خریدهای خود را در داخل خانه انجام داد.

علاوه بر این راهکار که می‌توان با خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین، از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کرد، بد نیست در ادامه با هم نگاهی داشته باشیم به دیگر روش‌های پیشگیری و آشنایی با ویروس کرونای جدید.

کرونا

بهترین راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا چیست؟

بشر بیماری‌های کشنده‌تری همچون سارس، آنفلوآنزای پرندگان را پشت‌سر گذاشته و به گفته‌ی کارشناسان، کنترل و مهار بیماری کرونا هم با همکاری همگانی امکان‌پذیر است. از جمله، با رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها می‌توان بر غول ترسناک کرونا هم غلبه کرد.

با وجود اینکه حتما در اخبار، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی به وفور در مورد روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا مطالبی خوانده و ویدئوهایی دیده‌اید، اما ما نیز به طور مختصر بهترین راه‌های پیشگیری را در زیر برایتان نوشته‌ایم تا با رعایت آنها به خود و اطرافیانتان کمک کنید:

  • دست‌هایتان را به طور مرتب با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه یا ژل ضدعفونی الکل‌دار بشویید.
  • از نزدیک شدن به کسانی که سرما خورده‌اند یا نشانه‌هایی شبیه آنفولانزا دارند، دوری کنید.
  • به هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را با دستمال یا آرنج خم شده‌تان بگیرید.
  • هنگام عطسه یا سرفه از دستمال استفاده کنید و بعد از استفاده آن را دور بیندازید.
  • به طور مرتب همه سطوح خانه را با محلول‌های شوینده سطوح تمیز کنید.
  • تا حد امکان به چشم، بینی و دهان خود دست نزنید.

و در نهایت اگر تب دارید، سرفه می‌کنید یا احساس می‌کنید مشکل تنفس دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

بهترین راه شستن دست‌ها چگونه است؟

  1. بعد از خیس کردن دست‌ها با آب، تمام قسمت‌های آن را به صابون آغشته کنید.
  2. تمام سطوح هر دو دست، یعنی پشت دست‌ها، بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با صابون بشویید.
  3. دست‌ها را آب بکشید.
  4. با حوله یک‌بار مصرف دست‌ها را خشک کنید.

اگر آب و صابون در دسترس ندارید، از ژل شست‌وشوی دست الکلی بالای ۶۰ درصد استفاده کنید.

کرونا

ویروس جدید کرونا چیست؟

ویروس جدید کرونا که از شهر ووهان در چین سر بر آورد و اولین بار در ۵ ژانویه توسط مقامات این کشور گزارش شد، تا کنون هزاران کشته داشته و صدها هزار نفر را هم آلوده کرده است.

بر اساس آمار جهانی شیوع ویروس کرونا، از میان نزدیک به ۸۰ هزار نفری که به این ویروس مبتلا شده‌اند، تاکنون بیش از ۲ هزار نفر، یعنی معادل ۳.۳ درصد جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری در اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن پدید می‌آید و در مواردی به تنگی نفس و سینه پهلو منجر می شود.

ویروس کرونا قابل انتقال از انسانی به انسان دیگر است.

هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند بطور متوسط ۲.۲ نفر را آلوده کند.

این ویروس علائمی شبیه به یک آنفولانزای متوسط دارد؛ مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی. مبتلایانی که پیش از این دچار بیماری‌های مزمنی از جمله فشار خون بالا، دیابت یا بیماری‌های قلبی عروقی بوده‌اند، احتمالا علائم شدیدتری از این بیماری را نشان می‌دهند.

آیا کرونا درمان‌پذیر است؟

در حال حاضر شایعه‌های بسیاری در شبکه اجتماعی در مورد روش‌های درمان فرد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد؛ از مصرف برخی مکمل‌های غذایی گرفته تا قرقره کردن مکرر آب‌نمک و مرطوب نگاه داشتن گلو.

اما واقعیت این است که در حال حاضر هیچ راه درمانی برای عفونت ناشی از ویروس کرونا وجود ندارد. حتی برخی پزشکان چینی اعلام کرده‌اند که احتمال بازگشت این بیماری پس از مشاهده علائم بهبود وجود دارد.

بهترین راه‌های پیش‌گیری توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، شست‌وشوی کامل و مداوم دست‌ها و اجتناب از برقراری ارتباط نزدیک با هر فردی که بیمار است.

بنابراین برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان تا حد امکان از خانه خارح نشوید، دایما دست‌های خود را بشویید و از افرادی که نشانه‌های آنفولانزا دارند دوری کنید.

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

کرونا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه