Telegram support Whatsapp support
عقیق جواهری بینا

عقیق و انواع مختلف آن در جهان

عقیق سنگ قیمتی است که در قطعات مختلف وسایل تزئینی و جواهرات استفاده می شود. عقیق از سیلیس ساخته شده است. سنگ های سیلیس، عمدتاً سنگی دانه دار است که از رنگ های روشنی تشکیل شده است و در بین مردم به عنوان عقیق شناخته شده اند. نام “آگات” از رودخانه “اچاتس” گرفته شده است زیرا اولین بار این سنگ در این مکان پیدا شده است. آچاتس در جنوب غربی سیسیل واقع شده است.

عقیق جواهری بینا

سرچشمه عقیق

این سنگ بیشتر در سنگ های آتشفشانی یا گدازه ها یافت می شود. پس از بیرون آمدن گدازه از آتشفشان عقیق قدرت زیادی برای پر کردن ترک های سنگ های آتشفشانی دارد. ممکن خطوطی بر روی آن ایجاد شود، این خطوط به آرامی روی سطح ظاهر می شوند و به نظر می رسد که سنگ را به بخش های مختلف تقسیم می کند. این سنگ با چنین خطوطی به عنوان باند عقیق شناخته می شود.

عقیق جواهری بینا

انواع عقیق

انواع مختلفی از آن وجود دارد و هر نوع از نظر رنگ و طراحی متفاوت است. اما ترکیب همه آن ها یکسان است. در اینجا انواع اصلی این سنگ قیمتی ذکر شده است.

عقیق Onyx

معمولاً از کوارتز مگانیت و سیلیس تشکیل شده است. باندهای موازی در این نوع دیده می شود. اونیکس در رنگ های مختلفی مانند بنفش، آبی، زرد، سفید و بسیاری موارد دیگر موجود است. باندهای آن به صورت گروه های اونیکس حاوی رنگ های سفید و سیاه می باشد.

عقیق Sardonyx

این سنگ از نوارهای موازی مانند اونیکس تشکیل شده است، اما نوارها به جای سیاه و سفید با سایه های قرمز همراه هستند. بنابراین، ترکیب باندهای رنگی سفید و قرمز باعث ظرافت و برجستگی آن می شود.

عقیق Iris

همانطور که از نام آن پیداست، بسیار زیبا و ظریف به نظر می رسد. این نام به دلیل رنگ های رنگین کمانی به آن داده شده است. با یک نمایش رنگی از رنگ ها، باندهای سنگ به صورت ریز باند می شوند. هنگامی که آن را در مقابل نور قرار می دهید، خواهید دید که این سنگ نور را منعکس می کند. نور نوارهای نازک موجود در آن را لمس می کند و بازتاب می کند.

عقیق Crazy Lace

باند با نوار سفید این سنگ را جذاب تر می کند. لایه های دیگر ممکن است در رنگ های مختلف مانند قهوه ای، کرم، مشکی یا خاکستری باشند. برخی از Crazy Lace Agate ها با نوارهای زرد، نارنجی، طلایی و قرمز همراه هستند. گاهی اوقات، جواهرات به دلیل رنگ های مختلف و طبیعت منعکس کننده آن، این سنگ را “رنگین کمان زمین” می نامند.

عقیق جواهری بینا

عقیق Thunder-egg

این سنگ مانند گره است که در خاکسترهای آتشفشانی ریولیتی یافت می شود. این سنگ ها به شکل کروی بوده و بیشتر سطح آن خشن است. اندازه آن معمولاً برابر با اندازه یک توپ بیس بال است. اما می توانند در اندازه های کوچکتر نیز باشند.

عقیق Enhydro Agate

این نوع از سنگ ها هم همچنین سنگ هایی مانند گره هستند که آب در آن ها قرار گرفته است. آن ها شباهت زیادی به سنگ های آبگونه دارند. همچنین از کلسدونی تشکیل شده اند. معمولاً ، سنگ های Enhydro در اتشفشان موجود است.

عقیق Polyhedroid

این نوع سنگ دارای ضلع های تخت است و در طرح رنگ بسیار شبیه به Polyhedron است. هنگامی که از مرکز بریده شود، لایه های چند ضلعی متمرکز در داخل آن دیده می شود. معمولاً در ایالت Paraiba، برزیل یافت می شود. کریستال های موجود در داخل نور را منعکس می کنند و اشعه های زیبا را هنگام تابش در برابر نور تخلیه می کنند.

عقیق Moss

عقیق خزه ای از دی اکسید سیلیکون ساخته شده است. همراه با کلسدونی، حاوی مقداری مواد معدنی به رنگ سبز است. دانه های مواد معدنی را می توان داخل سنگ مشاهده کرد که در دو بخش قطع می شوند. بیشتر اوقات می توان ترکیبی از رشته های سفید و سبز را در آن مشاهده کرد.

عقیق The Late Superior

این نوع دارای لکه های آهن است. در سواحل دریاچه Superior یافت می شود. به همین دلیل به عنوان دریاچه برتر عقیق شناخته می شود. رنگ قرمز به دلیل آهن غالب در آن است. می توانید آن را در مناطق مختلف مینسوتا یافت کنید. دلیل آن این است که رسوب یخبندان آن را در حدود 10 هزار تا 15 هزار سال پیش در مناطق مختلف مینسوتا کشف شده است.

عقیق Condor

لوئیس دوایوس سانتوس در سال 1993 این سنگ را كشف كرد و آن را به عنوان Condor نامگذاری كرد. الگوهای رنگ نارنجی و آرایه ای از رنگ های موجود در نوارها، آن را بسیار جذاب و زیبا می کند.

عقیق جواهری بینا

عقیق Sagenite

این سنگ با ترکیبی از کلسدونی و مواد معدنی مختلف تشکیل می شود. خطوط مویی با رنگ طلایی مانند، طراحی آن را جذاب تر و منحصر به فرد تر می کند.

عقیق Fortification

این نام به دلیل نوارهای تیزی که دارد به آن داده شده است. این باندها شبیه به یک قلعه مستحکم و دارای زوایای تیز هستند. مجموعه رنگ های سفید، قهوه ای روشن، نارنجی، قرمز و بنفش آن را ارزشمند می کند.

عقیق Fairburn

نوعی سنگ نادر، اما بسیار زیبا است که در Fairburn، شرکت Custer، داکوتای جنوبی، ایالات متحده یافت می شود. این نوع در سنگ های آتشفشانی یافت می شود. به همین دلیل می توان الگوهای زیبایی از رنگ ها و طرح ها را هنگام برش در دو بخش مشاهده کرد. سطح طبیعی آن زبر است و به طور طبیعی یافت می شود.

عقیق Botswana

این نوع منحصر به فرد است و در سایه های تیره و روشن خاکستری و صورتی موجود است. با این حال، برخی از لایه ها با رنگ قهوه ای روشن همراه هستند.

عقیق Dendritic

آن را سنگ پله ای می گویند. این سنگ گرانترین نوع آن محسوب می شود. سنگ Dendritic مربوط به محصولات کشاورزی یونان باستان است. بنابراین، این نوع سنگ نشانه خوشبختی است و کشاورزان برای به دست آوردن محصولات خوب این سنگ را در مزارع خود دفن می کنند.

عقیق Coyamito Agate Pseudo-morphs

و در نهایت این سنگ یک فرم منحصر به فرد از آن محسوب می شود که به راحتی در دسترس نیست و تنها در چند مکان در جهان یافت می شود.

شما می توانید نظر خود را در مورد این مقاله در قسمت دیدگاه صفحه به اشتراک بگذارید

عقیق جواهری بینا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =

محصولات مرتبط در فروشگاه