Telegram support Whatsapp support

آموزش جواهر شناسی و سنگ شناسی

آموزش جواهر شناسی و سنگ شناسی

در طی این سال ها سوال متداول خیلی از شما دوستان این بوده که چطور فیروزه، عقیق یمنی یا فلان سنگ را بشناسیم و از کجا بفهمیم اصل می باشد یا نه؟

اما جواب کار ساده نیست حتی اگر بصورت آکادمیک این رشته را تحصیل کنید باز هم باید بصورت تجربی سال ها از طریق دیدن و دیدن و دیدن سنگ های مختلف به سنگ شناسی مسلط شوید هر چند باز هم احتمال اشتباه وجود دارد (البته برای تازه کارها)

اما چند نکته کوچک: بطور مثال می گویند فیروزه نیشابوری پشت نگین آن، باید سنگ تیره داشته باشد یا اگر عقیق یمنی را جلوی آفتاب بگیریم باید حالت ابر، ابری داشته باشد یا زمرد را از طریق خطوط عمودی خاصی که توسط میکروسکوپ یا ذره بین دیده می شود، می توان شناخت.

شاید تا حدودی موارد فوق صحیح باشد اما توجه داشته باشید اگر سنگ شناسی به این آسانی بود خیلی خوب بود و دیگر به فروشگاه های معتبر و مراکز کانی شناسی، گوهرشناسی و یا صدور شناسنامه الماس و جواهرات نیازی نبود.

متاسفانه چندسالی هست شاهد رشد قارچ گونه فروشگاه های نقره فروشی بصورت مجازی در اینترنت و یا مغازه های نقره فروشی در سطح  کشور می باشیم که به دلیل نداشتن تخصص و تجربه باعث عدم اطمینان مشتری شده اند.

بخاطر اینکه به درستی به سنگ شناسی و قیمت گذاری آشنا نمی باشند، باعث ضرر مشتری می شوند و یاحتی در بعضی از موارد، نظر کارشناسانه می دهند که کار را بدتر می کند.

البته ناگفته نماند: که فروشگاه های معتبر و افراد خبره هم کم نداریم ولی متاسفانه همین اندک افراد در هر صنفی باعث عدم اطمینان مردم می شوند.

برای شروع سنگ شناسی در ابتدا باید با کتابهای سنگ شناسی شروع کنید و بعد تماشای جواهرات و اگر امکان آن را ندارید از نزدیک آنها را ببینید حداقل به سایت جواهری بینا مراجعه کنید و مدام سنگ های مختلف را تماشا کنید.

* در سایت جواهری بینا عکس ها فتوشاپ نمی شود، جلوه و نمای آنها کاملا طبیعی می باشد.(بصورت مصنوعی سنگ ها را زیبا نمی کنند).

برای همین تماشای آنها باعث شادی و طراوت روح می شود.

محمدرضا بینا – جواهری بینا

انگشتر عقیق سیاه مردانه انگشتر مردانه انگشتر عقیق سبز مردانه

انگشتر توپاز مردانه انگشتر کوارتز مردانه انگشتر عقیق یمنی مردانه

 

مطالب و لینک های مشابه:

دغدغه های جواهری بینا

مراحل ورود جواهرات نقره به جواهری بینا

انتخاب انگشتر و گردنبند مناسب

 

جواهرات نقره با قیمت های مناسب

 انگشتر کوارتز مردانه

انگشتر کوارتز مردانه

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (4 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

4 دیدگاه

  1. جهت تکمیل دانش و تجربه ام نیاز به هر گونه اطلاعات ویادگیری انها در مورد سنگ میباشم

  2. آفرین بهره بسیار بردیم.ممنون از آگاهی رسانی دقیق شما

  3. بسیار لذت بردم
    عالی بود

محصولات مرتبط در فروشگاه