Telegram support Whatsapp support

نحوه قیمت گذاری انگشتر و جواهرات نقره

در این مقاله قصد داریم فاکتور های مهم در قیمت گذاری جواهرات نقره و به طور خاص انگشتر را برای شما بیان کنیم، لازم به ذکر است که تعیین قیمت جواهرات تخصص بالایی نیاز دارد  که ما در اینجا به صورت خیلی کلی و ابتدایی برای شما نکاتی را بیان کرده ایم.

انگشتر توپاز

نحوه قیمت گذاری انگشترهای نقره:

در تعیین قیمت انگشترها ، چندین نکته مورد توجه قرار می گیرد:

1- انگشترهای ماشینی

2- انگشترهای دست ساز سری کاری شده که به صورت انبوه تولید می شوند.

3- انگشترهای دست ساز که به صورت تک ساخته می شوند .

انگشتر عقیق سبز

معمولا در انگشترهای ماشینی ، از نگین های بسیار عالی استفاده نمی شود ، بنابراین قیمت بالایی نیز ندارند. انگشترهای سفارشی که به صورت تک ساخته می شوند ، گران تر از بقیه هستند چرا که کار بیشتری برای ساخت آن انجام می گیرد. یکی از روش های تشخیص انگشتر دست ساز ، وجود خط جوش روی رکاب آن می باشد.

انگشتر فیروزه

 

نحوه قیمت گذاری انگشتر های سفارشی که به صورت تک ساخته می شوند:

در تعیین قیمت انگشتر فاخری که به صورت سفارشی و تک ساخته شده،  فاکتورهایی دخیل است ، برای نمونه کارهایی که روی رکاب انگشتر انجام می شود مانند اره کاری / اینه کاری  ، نوع مخراج نگین روی رکاب ، ظاهر تمیز و همچنین استاد کاری که روی آن کار کرده است روی قیمت گذاری تاثیرگذار است.

انگشتر موزانایت

هرچه استاد کار معروف تر باشد ، تا حدی سبب گران تر شدن انگشترها می شود یعنی به طور مثال اگر یک انگشتر یکسان توسط دو استاکار x و y  انجام گیرد که x معروف تر از y باشد ، انگشتر ساخت او هم می تواند تا حدودی گران تر باشد. اما در نهایت ظرافت و تمیزی کار مهم است.

انگشتر عقیق

عامل دیگری که در تعیین قیمت انگشتر موثر است ، نگین به کار رفته در آن است.به طور کلی هرچه سنگ کیفیت و رنگ بهتری داشته باشد ، سبب افزایش قیمت آن می شود. البته برای تشخیص سنگ و نگین ها به اطلاعات مفصل و جامعی نیاز است و برای افرادی که آشنایی کاملی با نگین ها ندارند بهتر است از اشخاص خبره یا کسی که سال ها در این کار است خرید کنند تا مطمئن باشند که کاری خوب را خریداری کنند.

همچنین شما عزیزان میتوانید به منظور مشاهده کلیپ مربوط روی لینک زیر کلیک کنید

جواهری بینا اولین فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره و دارای 16 سال سابقه کار در حوزه نقره ، انگشترهای خاص ، سنگ های قیمتی و سنگ شناسی و سنگ درمانی می باشد.

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه