Telegram support Whatsapp support
بهسازی فیروزه

بهسازی فیروزه با روش تثبیت سازی

در این مقاله در مورد مطلب بهسازی فیروزه به روش تثبیت سازی توضیح خواهیم داد؛ این روش بر روی فیروزه‌های نوادا بسیار انجام می‌شود و پر کاربرد می‌باشد. بر خلاف تصور برخی، باید گفت نوادای آمریکا یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین فیروزه‌ها را دارد ولی گاهی بیش از اندازه روی برخی نمونه‌ها بهسازی انجام می‌شود و این باعث شده تا همه فیروزه‌ی آمریکا را فیروزه غیر طبیعی و ساختگی بدانند.

بهسازی فیروزه

وجود ترک‌ها و درز‌های بسیار کوچک فراوان در برخی فیروزه‌های آمریکا باعث بهسازی بیشتر در این گوهر شده خلل و فرج ریز موجود در این فیروزه با روش تثبیت سازی بهسازی شده‌اند. البته این نکته قابل اهمیت است که برروی فیروزه علاوه بر روش تثبیت سازی turquoise stabilization روش وکسینگ و اویلینگ و ترکیب و رنگ کردن و پشت گذاری  و پلیمراسیون هم انجام می‌شود که در مقالات دیگر آنها را به طور کامل شرح داده ایم.

آموزش بهسازی فیروزه به روش تثبیت سازی

روش کار بسیار شبیه پلیمراسیون است و در روش تثبیت سازی از دو ماده استفاده می‌شود برای ترمیم ترک‌ها یکی اپوکسی و پلی استرن و دیگری سدیم سیلیکات. تثبیت سازی با پر کردن ترک‌ها باعث بهبود کیفیت فیروزه و هم باعث استحکام بیشتر گوهر فیروزه می‌شود.

در واقع این سنگ می‌تواند با بهسازی شکلی بسیار زیباتر و درنتیجه ارزش افزوده بالاتری بگیرد. قبل از شروع باید توجه کنید که بهسازی سنگ فیروزه به روش تثبیت بعد از تراش و قبل از پولیش حتما باید انجام شود. روش کار با چسب اپوکسی و پلی استرن که نوعی پلاستیک دقیقا شبیه بهسازی فیروزه به روش پلیمراسیون است. ولی در روش تثبیت استفاده از سدیم سیلیکات حتما باید از وکیوم استفاده کرد تا مواد دقیقا درزها را پر کنند.

بهسازی فیروزه

برای اینکار سنگ‌ها را تا دمای ۵۰ درجه حرارت دهی می‌کنند و همزمان با پمپ وکیوم سدیم سیلیکات را به ترک ها هدایت می‌کنند. فیروزه که درون سدیم سیلیکات یا اپوکسی قرار گرفته و همزمان با دمای ۵۰ درجه حرارت دهی می‌شود، رنگ آن ها بعد از یک ساعت بهسازی و در واقع تثبیت سازی می‌شود.

روش های دیگر بهسازی فیروزه:

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه به اشتراک بگذارید

بهسازی فیروزه

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =

محصولات مرتبط در فروشگاه