Telegram support Whatsapp support
تفاوت انگشتر طلای زرد و سفید

تفاوت انگشتر طلای زرد و سفید

تفاوت انگشتر طلای زرد و سفید

اگه شما هم جز دختر و پسرایی باشید که دنبال خرید حلقه عروسی باشید حتما با این مورد مواجه شدید که فرق طلای سفید و طلای زرد چیه ؟ برای چی از نظر قیمت با هم متفاوت اند ؟ آیا کیفیتش فرق داره ؟ تفاوت طلای زرد و سفید در چیست ؟

آلیاژ طلای سفید

طلای سفید که بیشتر برای حلقه های عروسی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از طلا، پالادیوم و روکش رودیوم ساخته می شود .

آلیاژ طلای زرد

طلا خالص بسیار نرم است، اما برای اینکه فرم آن به هم نخورد به ان مقداری مس و یا نقره اضافه می کنند . که هر چقدر مقدار مس آن بیشتر باشد طلا سرخگون تر و هر چه نقره آن بیشتر باشد سفیدگون تر خواهد بود .

تفاوت طلای زرد و سفید انگشتر

تفاوت بین طلای سفید و طلای زرد

بیشتر طلا های سفید با پالادیوم و نیکل مخلوط شده و در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق با رودیوم پوشانده می شود . نه تنها به دلیل این که با مد روز مطابقت دارد بلکه سخت تر از طلای زرد می باشد و دارای سبکی مشابه با همتای زرد خود است .

زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند . از سوی دیگر طلای زرد، حاوی نیکل است و نسبتا بی خطر است، اما از آن جایی که به اندازه کافی سخت نیست، نسبت به خط و خراش حساس تر است .

از آنجا که طلای سفید جلا و درخشندگی خود را بعد از مدتی از دست می دهد (مقاومت در برابر تیرگی) و نیز برای اینکه آنرا سفید تر نشان دهند، یک لایه فلز رادیوم روی سطح آن اضافه می کنند که باعث درخشندگی آن مثل پلاتین و نقره که ذاتا فلزات سفیدی هستند شود . (نقره خالص سفید مایل به خاکستری, پاتنی تیره تر از نقره و طلای سفید مابل به زرد است )

تفاوت طلای زرد و سفید انگشتر

مقیاس اندازه گیری طلای سفید هم مانند زرد، همان گرم است . خواص و ویژگی های طلای سفید به میزان فلزات و نسبت های به کار رفته در آن بستگی دارد . آلیاژهای مختلف طلای سفید برای اهداف مختلفی به کار می رود .

مثلا آلیاژ نیکلی طلای سفید، سنگین و محکم است و برای درست کردن حلقه و زنجیر کاربرد دارد، در حالی که آلیاژ پالادیمی آن نرم و قابل انعطاف است و برای تولید جواهرات نگین دار ظریف به کار می رود . برای استحکام بخشیدن به طلای زرد، چون طلا فلزی نرم است، معمولا از مس استفاده می شود، اما برای طلای سفید از نقره استفاده می شود . (این اطلاعات استاندارد ها را بیان میکنند و ارتباطی به استثناهای بازار ندارد)

تفاوت طلای زرد و سفید انگشتر

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه