Telegram support Whatsapp support

جواهرات دوران باستان

جواهرات دوران باستان

جواهرات، زیورآلاتی مقبول جهانیان هستند. این جواهرات می توانند از صدف، سنگ ها و استخوان هایی تشکیل یابند که از دوران ما قبل تاریخ بر جای مانده اند. این جواهرات شاید به منظور محافظت شخص از خطر مورد استفاده قرار گرفته و در برخی اوقات نمایانگر جایگاه اجتماعی فرد در جامعه بودند.

در دوران باستان، کشف چگونگی کاربرد و استفاده از فلزات یک نکته بسیار مهم در بهبود بخشیدن به هنر جواهرسازی است. پس از گذشت زمان، روش های کار فلزات تبدیل به شیوه ای پیچیده گشت به طوری که دکور و شکل بندی جواهر را بسیار زیاد تحت تأثیر خود قرار داد.

۲۰۰۶an7353_collar

حلقه مشهور به شنونگرو جورجت، سازنده نامعلوم، اواخر عصر برنز (۸۰۰ – ۷۰۰ پیش از میلاد) ایرلند، اکنون در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن نگهداری می شود.

طلا و جواهرات با ارزش در گذشته همراه با مردگان دفن می شد تا در دنیای دیگر همراه با آنان باشد. بیشتر این جواهرات باستانی از دل مقبره ها و معابد به دست می آیند. حلقه های طلایی که از جزیره سلتیک توسط باستان شناسان یافت شده که این حلقه های از وسط خم شده ایست که نشان می دهد مردمان آن زمان این جواهرات را در مراسمات تشریفاتی خود استفاده می نمودند.

این حلقه ها در باطلاقی در ایرلند قبل از سلا ۱۷۸۳ یافت شدند. ما نمی ندانیم که این جواهرات دقیقا به چه منظوری استفاده می شد، اما به احتمال زیاد جواهری برای مراسمات تشریفاتی بود. در دورن حلقه درست ززیر دایره های پایانی یه حفره به چشم می خورد. این حلقه احتمالا از گردن توسط یک زنجیری که این دو دایره را به هم متصل می ساخت، آویزان می گشت.

منبع مقاله:

سایت vam.ac

 برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه