Telegram support Whatsapp support

جواهرات گرانبهای خاندان سلطنتی

جواهرات نقش بسیار مهمی در زندگی خاندان سلطنتی بازی میکنند، زیرا همیشه زیر ذره بین می باشند و به نحوی با زیورآلات سنگین و جواهرات گرانبها در ارتباط هستند.

جواهرات گرانبهای خاندان سلطنتی
 

زنان خانواده شاهنشاهی خودشان را با سنگهای قیمتی فوق العاده زیبا، طلای ناب، الماسهای بی نظیر و مرواریدهای درخشان می آرایند. استفاده از سنجاق سینه، تاج ، گردنبند، آویزودستبند، جواهرات ارزشمند و استثنایی به یکی ازراههای تبیین جایگاه افراد در جامعه تبدیل شده است. به همین مناسبت لیستی از کمیاب ترین و زیباترین جواهراتی که در طبقات بالای اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است را با هم مرور میکنیم.

 

1.گردنبند ماری آنتوانت (Marie Antoinette)

 

قیمت :3.7 میلیون دلار

اولین و گرانترین قطعه جواهر این لیست گردنبندی خیره کننده متعلق به ماری آنتوانت است که فرزند پانزدهم ویکی مانده به آخرملکه ماریا ترزای اتریش وامپراتور فرانسیس اول بود. این گردنبند زیبا با تعداد بیشماری الماس سفید و دو الماس زرد کمیاب – که به صورت تخم مرغی و به اصطلاح اُوَل (oval) تراش خورده بودند – تزئین شده بود و در قسمت پائین هم الماس صورتی استثنایی و کم نظیری قرار داشت .

 

الماسها به نحوی بی نقص روی پلاتین قرار گرفته اند و وزن آن 8.05 قیراط است .الماس سفید گلابی شکل، مانند یک قطر هدر پایین گردنبند تنظیم شده و وزن آن به تنهایی7.06 قیراط بوده والماسهای زرد نادرکه وزنی5.24قیراطی دارند.

 

2.الماس ریویر (Riviere) ملکه ماری و مروارید لاپرگرینا (La Peregrina)

قیمت: یک میلیون 828 هزار و 224 دلار

 

ملکه ماری اولین فرمانروای زن انگلستان می باشد . وی قطعا بخاطر تمام ثروتی که داشت ، کاملا شناخته شده بود. یکی از منحصر به فرد ترین جواهراتی که او در زمان حکومتش داشت ،

 

این الماس ریویر زیبا بود. این الماس ریویر جذاب و چشمگیر از 34 الماس اصل تراش خورده قدیمی فوق العاده ساخته شده که به شکل زیبایی روی طلا و نقره قرار گرفته اند. ملکه، این قطعه جواهر زیبا را به نوه اش پرنسس مارگارت داد که به سال 1900 باز میگردد . قطعه فوق العاده دیگری که به او تعلق داشت یک گردنبند لاپرگرینا از مروارید بود که یکی از مشهورترین مرواریدهای جهان با قدمتی حدود 500 سال است.

 

3.سنجاق سینه طغرا الماس و تاج پلتیمور(Poltimore) پرنسس مارگارت

قیمت سنجاق سینه :344هزار و 448 دلار

قیمت تاجپلتیمور: یک میلیون و 704 هزار و 576 دلار

 

سومین جواهر گرانبهای این لیست نیز متعلق به یکی از زنهای خاندان سلطنتی است. پرنسس مارگارت، نوه ملکه ماری، خواهر کوچکتر الیزابت دوم و دختر کوچک شاه جورج ششم (King George VI)، از تمام ثروتهای دنیا غنی شده بود.

 

با توجه به اینکه از چنین خانواده سلطنتی بود، عجیب نیست که برخی از بهترین جواهرات دنیا را در اختیار داشت که در میان آنها میتوان به سنجاق سینه الماس و تاج زیبا اشاره کرد. تاج با تراشی قدیمی بصورت خوشه های الماس بود و الماسی خیره کننده بدور الماس اصلی پیچیده شده است.

 

ویژگی خاص این تاج فوق العاده این می باشد که میتواند به یک گردنبند و یازده سنجاق سینه تبدیل شود. سنجاق سینه نیز با حروف اولیه اسم HSH طراحی و با الماسهای تراش خورده – بصورت مدور- 2.7 سانتیمتری مزین شده است. این جواهرات گرانبها جزو باارزش ترین جواهراتی هستند که از خانواده سلطنتی بجا مانده اند.

 

4. جواهرات دوشس ویندزر(Duchess of Windsor)

قیمت: 12 میلیون و 417 هزار و 369 دلار

 

والیس اسپنسر(Wallis Spencer)، که بعدها بنام دوشس ویندزور معروف شد، یک آمریکائی الاصل بود که با پرنس ادوارد – دوک ویندزور- ازدواج کرد. البته این ازدواجی معمولی نبود و شاه ادوارد هشتم(King Edward VIII) بریتانیای کبیر تاج و تختش را رها کرد تا با او ازدواج کند .

 

زمانی که والیس با او ازدواج کرد مالک تمام جواهرات زیبای سلطنتی شد که یکی از این جواهرات دستبندی بود که وقتی با قیمت 12 میلیونو 417 هزار و 369 دلار به فروش رسید، رکورد تمامی حراجی ها را شکست . این دستبند طراحی کارتیه(Cartier) و از جنس الماس است. دستبند والیس با یاقوت سرخ، یاقوت کبود ، الماس و زمرد مزین شده و همین باعث زیبایی خیره کننده آن می باشد.

 

5. تاج الماس و زمرد

قیمت: 12.76 میلیون دلار

 

این تاج زیبا متعلق به پرنسس سوئدی و کنتس کنسورت، پرنسس کاترینا (Princess Katharina Henckel von Donnersmarck)است . تاج از الماس شیزوکا (Shizuka) که حدودا 101.27 قیراط وزن دارد ساخته شده و در زمان فروش جواهرات چشمگیر(Magnificent Jewels) توسط سوتبی (Sotheby) فروخته شد.

 

6. گردنبند “آبشار بی انتهای” تبباه (Tabbah)

 

شارلین ویتستاک (Charlene Wittstock) با پرنس آلبرت دوم از موناکو پیمان ازدواج بست و به این ترتیب تبدیل به پرنسس شد و به تمام جواهرات زیبای موناکو دسترسی پیدا کرد . درمیان این جواهرات بی نظیر، گردنبندی خیره کننده وجودداشت که شارلین به گردن می آویخت .

 

این گردنبند قطعه ای نفس گیر و ترکیبی از 1.237 الماس، شش مروارید بزرگ و طلا بود که به نام آبشار بی انتها (Infinite Cascade ) معروف است. قیمت این جواهر منحصر به فرد مشخص نیست اما مطمئنا ارزش بی نظیری دارد.

 

7. حلقه یاقوت

قیمت: 39هزار و 488دلار

 

زمانی که از جواهرات سلطنتی صحبت میکنیم چطور ممکن است حلقه یاقوت نشان کیت میدلتون (Kate Middleton) که برای نامزدیش به انگشت کرده بود رو فراموش نماییم . این حلقه که در ابتدا توسط پرنس چارلز – در روز نامزدیش- به بانو دیانا اسپنسر هدیه شده بود، قطعا از نظر تاریخی مشهور و قابل توجه هست. یاقوت که به شکل گلابی تراش خورده است، توسط الماسهایی با تراش مدور برلیان دربرگرفته شده و یکی از گرانترین حلقه های الماس در دنیا محسوب می شود.

 

8. گردنبند هنر دکو (Art deco ) با الماس

 

این گردنبند زیبا متعلق به هنرمند فلامینگو اسپانیایی آنیتا دلگادو (Anita Delgado) است که در کاپورتالا(Kapurthala) تبدیل به پرنسس شد. این قطعه زیبا با الماس، زمرد و بلورهای سنگی آذین شده است و دربین بهترین جواهراتی قرار میگیرد که در حراجی کریستی لندن بوده است. گردنبند قبلا بعنوان زینتی برای فیل مورد علاقه مهاراجه استفاده میشد و تا 100هزار پوند ارزش داشت.

 

9. گردنبند الماس و زمرد

 

گردنبند الماس و زمرد متعلق به آخرین ملکه ایتالیا (ملکه ماری ژوزه- Queen Marie Jose ) بود. ملکه ماری بخاطر مجموعه جواهرات بی نظیرش معروف می باشد که در میان آنها، این گردنبند زیبا نیز وجود داشت. گردنبند با تعداد زیادی الماس و 50 زمرد تزئین شده بود و ساخته ی ون کلیف (Van Cleef) و آرپلز (Arpels) است.

 

10. تاج و سنجاق سینه به شکل پوسته پکتان (Pecten)

 

سنجاق سینه زیبا و تاج متعلق به ملکه ماری رومانی بود : بزرگترین دختر پرنس آلفرد – دوک ادینبرگ – و دوشس بزرگ روسیه ، ماریا الکساندرونا. سنجاق سینه بی نظیر و نمادین او، سنجاق سینه ای به شکل پوسته پکتان است که توسط سی فابرگ (C. Faberge) ساخته شده بود. قطعه زیبای دیگر که به خاندان سلطنتی رومانی تعلق داشت، تاجی بود که با سنگهای زیبا و طلا تزئین شده است.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه