Telegram support Whatsapp support
خواص نقره

خواص نقره و بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده ی این فلز گرانبها

نقره یکی از فلزات گرانبهاست که عنصر شیمیایی آن Ag می باشد.این فلز سفید رنگ و براق است و رسانای خوب گرما و رسانای الکتریکی است و به همین دلیل در صنعت کاربرد بالایی دارد .از دیگر کاربردهای ویژه ی آن ساخت جواهرات و لوازم تزئینی می باشد. در ادامه با خواص نقره آشنا می شوید.

خواص نقره

بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده نقره

بزرگترین تولید کننده نقره در جهان کشور مکزیک است و کشورهای آمریکا ،پرو و چین پس از آن قرار می گیرند.

خواص نقره

اخیرا دکتر هاری مارکراف استاد پزشکی دانشگاه سانت دوبس پس از آزمایشهای فراوان اعلام کرد که نقره صدها بار بیش از سایر داروهای ضد عفونی و ضد میکروب میکروبها را از بین می برد در حالیکه نقره به تنهایی ۶۵۰ میکروب را نابود کند بدون اینکه مانند دیگر مواد ضد عفونی کننده عوارض بعدی بجای بگذارد.

هم چنین شرکتهای هواپیمائی انگلستان سوئیس . فرانسه. اسکاندیناوی . ایتالیا. کانادا.ژاپن و….از آن در داخل هواپیما به عنوان یک میکروب کش قوی استفاده می کنند .

از خواص نقره این است که در سوئیس برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر از نقره استفاده می کنند .

خاصیت بسیار مهم نقره خاصیت میکروب کشی آن می باشد به همین دلیل است که آب موجود در ظرف نقره هیچوقت کثیف نبوده و همواره بدون باکتری می باشد. این موضوع هم به دلیل وجود یون های نقره در داخل آب است.

خواص درمانی نقره

خواص نقره

محقق دیگری بنام چالز فوکس دارویی از نقره تهیه کرده است به نام سولفادیازین نقره , که در معالجه سر ما خوردگی و جوش های پوستی و در هفتاد در صد سوختگیهای جلدی کاربرد دارد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که استفاده از زیورآلات نقره در درمان بیماری های جسمی و روانی موثر است. نقره خاصیت آرام بخشی برای بدن دارد به همین دلیل در طب سوزنی شرق از سوزن هایی از جنس نقره برای درمان بیماران استفاده می شود. دانشمندان به افرادی که از عصبانیت و تندخویی رنج می برند توصیه می کنند که از نقره استفاده کنند.

از دیگر فواید مفید نقره می توان به درمان ناراحتی های مربوط به اختلالات گوارشی اشاره کرد. نقره اندام هایی ماننده معده ، کبد و طحال را تقویت کرده و مانع تشکیل بلغم میشود و به بدن کمک می کند تا غذا را به راحتی هضم کند. از نقره برای درمان لاغری ، سوزش قلب و مشکلات کیسه صفرا نیز استفاده می شود.

نقره در روایات و احادیث:

پیامبر(ص) و امامان معصوم از نقره استفاده می کردند.

امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: به غیر از انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید.

دکتر احمد علی آقا رفیعی:
“لا تختموا بغیر الفضه فان رسول الله علیه و آله قال” جز انگشتر نقره بدست مکنید زیرا پیامبر فرمود خدا پاک نکند دستی که در آن انگشتر آهن باشد .

نگهداری از نقره

گرچه نقره از نظر شیمیایی در میان فلزات نجیب فلزی بسیار واکنش پذیر تلقی می‌گردد، لکن باید توجه داشت که در مقایسه با سایر عناصر از مرتبه واکنش پذیری قابل ملاحظه‌ای برخوردار نمی‌باشد.

این عنصر به آسانی اکسیده شدن آهن اکسید نمی‌شود، لکن با گوگرد و هیدروژن سولفید واکنش داشته و تشکیل همان تیرگی آشنا رامی‌دهد که در نقره‌هایتان ملاحظه می‌کنید.
برای رفع این نقیصه می‌توان آبکاری نقره را با کمک رودیم انجام داده و از وقوع تیرگی مورد نظر پیشگیری نمود .

همچنین با استفاده از کرم یا پولیش نقره می‌توان لایه تیره بسیار نازکی را که نقره در ترکیب با گوگرد بوجود آورده است را از سطح وسیله ی زینتی تان زدوده و آن رامجددا براق نمود.

از طرف دیگر این تیرگی را می‌توان از نظر شیمیایی بوسیله حرارت دادن ظرف مورد نظر در محلول رقیقی از کلرید سدیم و کربنات هیدروژن سدیم یا قراردادن قسمت تیره در تماس با فلزی فعالتر مانند آلومینیوم که می‌تواند با گوگرد ترکیب شود و مجددا فلز را به حالت اولیه برگرداند، از بین برد.

برای دیدن جواهرات نقره از سایت جواهری بینا دیدن فرمایید.

مولف : خانم رمضانی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه