Telegram support Whatsapp support
زمرد سنگ ماه تولد
زمرد سنگ ماه تولد

زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت

کلمه زمرد Emerald مترادف‌ رنگ‌ سبز است.زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت است.رنگ سبز با شکوه زمرد، عشق به طبیعت را تجلی می‌بخشد. این‌ گوهر زیبا كه‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌ زندگی‌ است‌ برای‌ ما ایرانیان‌ جلال و جلوه‌ای‌ خاص‌ دارد و رنگ‌ آن‌ گنبدهای‌ سبز و مقدس‌ ائمه‌ را به خاطر می آورد.

زمرد سنگ ماه تولد

نام اصلی فارسی زمرد دوال یا دوبال است.آن‌ چه‌ مسلم‌ است‌ این‌ كه‌ زمرد واژه‌ای‌ یونانی‌ نیست ، چون‌ تا امروز معدن این‌ سنگ‌ در یونان‌ مشاهده‌ نشده ؛ بلكه‌ در قدیم‌ زمرد تركمنستان‌ از راه‌ جاده‌ ابریشم‌ به‌ اروپا برده‌شده‌ و در چشم‌ بسیاری‌ مجسمه‌ های‌ خدایان‌ اساطیری‌ یونان به‌ كار می‌ رفته‌ است.

برخی از خواص درمانی زمرد

باید توجه داشت که در گذشته‌های دور، گوهرهای اصل بیش از آنکه به عنوان زیور استعمال شوند، جنبه دارویی داشتند و پزشکان، خوردن یا تنقیه پودر و جوشانده آنها را تجویز می‌کردند. به ویژه برای زمرد خاصیت دارویی و شفابخشی بیش از گوهرهای دیگر قابل بودند مثلاً جوشانده زمرد را برای علاج سرطان و همچنین درمان اسهال خونی تجویز می‌کردند.از دیگر خواص زمرد که در قدیم بسیار به آن اشاره شده مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می‌شود. استفاده از زمرد برای درمان خونریزیهای داخلی بویژه اسهال خونی مفید بوده و همچنین گفته میشود که همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و وضع حمل را آسان میکند زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرامبخش دارد و گفته میشود که برای تسکین و درمان دردهای ستون فقرات و عضلات گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمتهای دردناک و ماساژ با آن مفید است. متولدین ماه اردیبهشت می توانند از زمرد سنگ ماه تولد استفاده کنند.

زمرد سنگ ماه تولد

بهترین نوع زمرد

زمرد سنگ ماه تولد اردیبهشت است.امروزه‌ بهترین‌ زمرد با كیفیت‌ خوب‌ كه‌ در ساخت‌ جواهرات‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌شود زمرد كلمبیاست‌ كه‌ طرفدار و خواهان بسیاری دارد. همین‌ ویژگی‌ باعث‌ شده‌ كه‌ زمردهایی‌ مصنوعی‌ با كیفیت‌ مشابه‌ تولید شوند و به‌ جای‌ زمرد اصل‌ به‌ فروش‌ برسند.

   زمرد سنگ ماه تولد

زمرد محافظی عالی در برابر اشعه یو وی

شرکت جواهرسازی شیلز اخیراً عینک گران قیمتی را طراحی کرده که شیشه آن از سنگ گرانبهای زمرد ساخته شده است. زمرد از جمله سنگ‌هایی است که به عنوان محافظی عالی در برابر اشعه یو وی محسوب میشود.این شرکت جواهر سازی با اقتباس از نرون امپراطور رم که تماشای مسابقات گلادیاتورها را از طریق سنگ زمرد نگاه میکرد، این عینک را ساخته است. جنس قاب عینک زمرد از طلا میباشد.

زمرد سنگ ماه تولد

نادرترین زمرد جهان

یکی از نادر ترین زمردهای خطی جهان، زمرد مغول Mogul میباشد .تاریخ حکاکی این زمرد خطی زیبا ۱۱۰۷ هجری قمری میباشد و بر روی آن صلوات حضرت فاطمه(س) حکاکی شده است این تکه زمرد زیبا در حراج سال ۲۰۰۱ کریستی به یک ناشناس و به قیمت ۲ میلیون و دویست هزار دلار فروخته شده و پس از این تاریخ دیگر از آن خبر یا عکسی منتشر نشده است.

زمرد سنگ ماه تولد

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (5 امتیاز, میانگین: 3٫80 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه