Telegram support Whatsapp support
کهربا

کهربا و آشنایی با خواص این عنصر طبیعی

17در حالی که غالبا کهربا را به عنوان یک سنگ قیمتی به شمار می اوردند اما کهربا درخشان و گرم ، یک سنگ نیست بلکه یک رزین فسیل شده از درختان همیشه سبز است. قدیمی ترین کهربای کشف شده در کره زمین حدود 320 میلیون سال قدمت دارد.سنگهای کهربای جوان کمتر از 100000 سال قدمت دارند. با ارزش ترین قطعات این سنگ بسیار قدیمی هستند. (خیلی طول می کشد تا رزین درخت تبدیل شود) .

کهربا از زمان های بسیار قدیم در فرهنگ های مختلفی از یونان تا چین تا اروپای شمالی استفاده می شده است و خواص بسیاری از این سنگ گرم و قدرتمند اثبات شده است.

 کهربا لهستانی
تسبیح_کهربا لهستانی ۳۳ دانه ای درجه یک

چه چیزی در کهربا آن را خاص می کند؟

در اغلب کهرباها ، می توانید حشرات ریزی را ببینید که در زمان تشکیل آن، در رزین درخت به دام افتاده اند. محبوب ترین کهرباها با رنگهای گرم مانند انواع رنگ های زرد ، نارنجی و قهوه ای آفتابی عرضه می شوند ، به همین دلیل به آن، سنگ خورشید نیز نامیده می شد. گرم ، شفابخش ، عاقل ، محافظ ، شاد – اینها فقط برخی از خصوصیات منتسب به این سنگ زیبا هستند.

کهربا درشت
تسبیح_کهربا درشت ۳۳ دانه ای بسیار خوشرنگ

با این حال ،کهرباهایی به رنگهای آبی ، قرمز و سبز نیز یافت می شوند که دارای رنگهای پر جنب و جوش هستند.

کهربا بولونی
گردنبند_کهربابولونی قدیمی خوش طرح

کهربا از کجا می آید؟

عرضه اصلی کهربای با کیفیت بالا از کشورهای بالتیک در شمال اروپا تأمین می شود (به عنوان مثال یک موزه کهربا معروف در پالانگا ، لیتوانی وجود دارد) . کهربا همچنین در انگلیس ، لهستان ، روسیه ، ایتالیا و آلمان نیز یافت می شود.

استفاده از کهربا در تمدن های باستان

مانند هر سنگی که محبوبیت خاصی در فرهنگ های مختلف دارد ، کهربا نیز در فرهنگ های آسیایی سنگ شجاعت به حساب می آید.در گذشته تکه های کهربا برای محافظت در طی سفرهای طولانی و همچنین برای درمان زردی مورد استفاده قرار می گرفته است. همچنین ساکنان اروپا از جواهرات کهربا برای درمان سردرد ، دردهای پشت ، ورم مفاصل ، روماتیسم و خستگی استفاده می کردند.

گفته میشود که مارتین لوتر این سنگ ها را به عنوان داروی تسکین دهنده درد در جیب خود قرار می داد. نه تنها اروپایی ها از کهربا در پزشکی استفاده می کردند بلکه مصریان نیز سنگ های کهربا را در زیر پوست مومیایی های خود قرار می دادند، زیرا آنها به قدرت آن در جلوگیری از پوسیدگی باور داشتند.

تمدن های باستانی دیگر مانند رومیان و یونانیان اعتقاد داشتند كه این سنگ قدرت جادویی دارد. به طوری که بقراط در نوشته های اولیه خود از فواید آن نوشته است. یونانیان، آن را نه تنها به عنوان یک سنگ دارویی بلکه به عنوان سمبل وضعیت اجتماعی ، زیبایی ، قدرت و تأثیرگذاری می دیدند.

کهربا لهستانی

گردنبند_کهربا لهستانی درجه یک

خواص_کهربا

احساسات را متعادل می کند
ترس ها را از بین می برد
سردرد را تسکین می دهد
ذهن را پاک می کند
انرژی منفی را دفع می کند
به پیشرفت صبر و خرد کمک می کند

 یکی از بهترین راه ها برای بهره‌مندی از انرژی کهربا ، استفاده از آن به صورت جواهرات و یا داشتن آن به عنوان یک وسیله کوچک در دکوراسیون منزل خود می باشد.

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید

کهربا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه