Telegram support Whatsapp support
زمرد

زمردهایی از موساکاشی

بنا به گزارش ها در سال ۲۰۰۲، اطلاعات کمی در مورد رسوبات موساکاشی (نام شهری در زامبیا) موجود است. بسیاری از این گزارش ها متناقض اند. به نظر می رسد در ابتدا از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ معدنچیان محلی روی این رسوبات کار می کرده اند. زمردهای موساکاشی برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط آنتونین سایفرت (Antonin Seifert)، استانیسلاو ورنا (Stanislav Vrána)، بژورن انکر (Björn Anckar) و یاروسلاو هیرسل (Jaroslav Hyršl) گزارش شده اند. سایفرت و همکارانش گزارش داده اند که این زمردها به طور قابل توجهی رنگ هایی متفاوت از آنهایی داشتند که پیش از این در منطقه کافوبو (Kafubu) یافت شده بودند. گفته می شود سنگ های موساکاشی یادآوری از سبز مایل به آبی سیر زمردهای موزوی (Muzo) کلمبیا هستند. این شباهت به اینجا ختم نمی شود:

زمرد

جالب ترین ویژگی، حضور ادخال های سه مرحله ای در تمامی سنگ ها بود که این ادخال ها متشکل از یک حباب و بلوری مکعبشکل در یک مایع، تقریبا مشابه زمردهای کلمبیا، بودند. آنها اکسید آهن (iron oxides )، فلدسپات (feldspar) و کوارتز (quartz) را نیز به عنوان ادخال های معدنی شناسایی کردند.

بنا به گزارش ها، تولید در سال ۲۰۰۶ از سر گرفته شد. این کار با با ابزاردستی شروع و در سال ۲۰۰۹ برای چند ماه تا استفاده از بیل مکانیکی پیشرفت کرد. این گزارش ها، که پس از بازدید از موساکاشی در ژوئیه ۲۰۰۹ و اوت ۲۰۱۰ منتشر شده اند، جزئیاتی را به تاریخ استخراج زمرد اضافه می کنند.

به گفته مدیر معدن، از زمان کشف آن یعنی اواخر سال ۲۰۱۰، منطقه حدود ۱۵-۲۰ کیلوگرم زمرد تولید کرده است. البته گفتنی است که استخراج زمرد هنوز هم از منطقه موساکاشی زامبیا به طور محدود ادامه دارد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهارده =

محصولات مرتبط در فروشگاه