Telegram support Whatsapp support
عقیق شجری

عقیق شجری و علت تشکیل نقوش خاص آن

عقیق (agate) دارای گونه های متنوعی می باشد مانند عقیق یمنی ، عقیق خراسانی ، عقیق باباقوری ، عقیق شجری ، عقیق سلیمانی ، در نجف و … .

سنگ عقیق یا آگات از سنگ‌های نیمه قیمتی است. کلکسیون میتریدات، شاه پونتوس، که شامل حدود 4 هزار کاسه عقیق بوده است، توجه خاص و میزان اشتیاق به این سنگ را نشان می‌دهد.

عقیق جزو کانی‌هایی است که از چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است. عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است. ترکیب شیمیایی آن سیلیس است و البته گاهی عناصری نظیر Al،Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است. عقیق نیمه شفاف، مات و دارای جلای شیشه‌ای است.

عقیق به رنگ‌های سفید تا خاکستری تیره و سیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است و در میان جواهرات درجه دوم سنگی مشهور است. بهترین آن سرخ، زرد و سفید است. گونه‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارد و براق است دلربا نامیده می‌شود.

شکل بلورهای عقیق، نازک و شش گوش است. این کانی در هیدروکسید پتاسیم (KOH) حل می‌شود.

عقیق شجری عقیق شجری

یکی از کمیاب ترین سنگ های موجود در طبیعت عقیق شجری است که به لحاظ زیبایی مورد توجه بسیار واقع شده است.

عقیق شجری یا سنگ شجر به کانی گفته میشود که در داخل آن نقوشی شبیه به گیاهان ،درختان ،حیوانات ،انسان و … دیده میشود.

وقتی این سنگ در طبیعت قرار دارد بر اثر صاعقه و رعد و برق، نقش اجسام و مناظری که در اطراف آن قرار دارند، بر روی این سنگ نقش می بندد، عملا مانند یک نگاتیو عکاسی عمل می کند که گاها نقش های بسیار زیبایی بر روی این سنگ ها مشاهده شده است. مانند عکس درختان وحیوانات و …

جواهری بینا افتخار این را دارد تا انواع جواهرات عقیق شجری مانند تسبیح عقیق شجری ، انگشتر عقیق شجری ، گردنبند عقیق شجری و… را در فروشگاه خود ارائه کند.

مولف: آقای رحمانی

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه