Telegram support Whatsapp support
انواع انگشتر

انواع انگشترها

انگشتر یا به عبارتی رکاب نگین یا چیزی که نگین به آن سوار می شود به حسب جنس آن چند نوع است :

۱٫ انگشتری که از آهن ساخته می شود

انواع انگشتر

این نوع انگشتر از آنجایی که در تماس با آب یا عرق دست زنگ می زد و زنگار بخود می گرفت مورد استقبال مردم قرار نگرفت و مردم به ندرت از آهن برای ساخت انگشتر استفاده می کردند .

۲٫ انگشتری که از طلا ساخته می شد

انواع انگشتر

این فلز گرانبها و زیبا زنگ نمی زد و حتی در تماس با آب، براق تر و درخشنده تر می شد . از این رو مورد توجه مردم برای ساخت انگشتر قرار گرفت و چون این فلز زیبایی خاصی به دست و گردن و مچ و پا می داد اکثر مردم دوست داشته و دارند قطعه ای از این فلز را داشته باشند .

اما چون این فلز بسیار کمیاب بوده و برای بدست آوردن آن هزینه زیادی صرف می شده لذا عده ای توان خرید انگشتر طلا را نداشتند .

برای اینکه مردم بتوانند بیشتر از این فلز استفاده کنند زرگرها، طلا را با عیارهای مختلف مثل ۱۷ و ۱۸ و ۲۴ عیار که قیمت هر کدام به حساب عیار متفاوت می شد می ساختند .

۳٫ فلزی به نام پلاتین

انواع انگشتر

این فلز که معروف به طلای سفید بوده نیز نظر مردم را به خود جلب کرد . مردم بویژه زن ها علاقه خاصی به داشتن انگشتر و سینه ریز یا گردنبند و امثال آن نشان دادند . از آنجایی که این فلز نیز کمیاب بوده و حتی از طلا، کارآیی بیشتری داشت و در پزشکی و در ارتوپدی مورد استفاده قرار می گرفت، از این رو این هم گران بدست می آمد و باز مردم توان خرید آن را نداشته و بیشتر از این فلز در مراسم خرید عروسی استفاده می کنند .

۴٫ نقره یا فلز ارزان اما زیبا و ضدزنگ

عده ای از مردم که توان خرید انگشتر طلا یا پلاتین را نداشته اند، از میان فلزات نقره را انتخاب کردند و دیدند این فلز ضمن زیبایی که دارد زنگ هم نمی زند .

این فلز هم کمیاب نبود و هم ارزان بدست می آمد از این رو برای ساخت انگشتر و سایر زیورآلات بیشتر مورد توجه قرار گرفت .

نقره نیز نسبت به آلیاژی که به آن اضافه می شود عیارهای مختلفی دارد .

۵٫ انگشترهایی که از جنس های مختلف ساخته می شد

انگشترهایی هستند که از چیزهایی مثل سنگ مرمر، پلاستیک و مس یا برنج ساخته می شد و هرکدام به نحوی مورد استفاده مردم قرار می گرفت .

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (4 امتیاز, میانگین: 2٫25 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه