Telegram support Whatsapp support

تأثیر نانو ذرات طلا در مواد آرایشی و بهداشتی

تلفیق نانومواد مهندسی شده طلا با مواد آرایشی و بهداشتی از جمله کرم های پوست، لوازم آرایشی، صابون، مرطوب کننده ها و شامپوها امروزه بسیار رایج و متداول است. فعالیت های صنعتی بر روی نانو ذرات طلا و تبدیل آنها به محصولات آرایشی و بهداشتی به سبب ثبات در محصولات، بهبود بخشیدن به انتقال ویتامین ها و آنتی اکسیدان های درونی این محصولات و در نهایت زیبا و جذاب تر کردن محصولات آرایشی و بهداشتی است.

تأثیر نانو ذرات طلا در مواد آرایشی و بهداشتی

به سبب افزایش استفاده از این محصولات، می توان نانو ذرات طلا را در کارهای معمول روزانه از جمله استفاده از صابون، لوسیون، دئودورانت، مسواک دندان، شستن موی سر مشاهده کرد. سازمان جهانی مواد غذایی و دارویی (FDA) دیگر نیازی نمی بیند که مواد آرایشی و بهداشتی را قبل از مصرف مصرف کننده آزمایش نماید. اگرچه چندین دهه است که محصولات نانو تکنوروژی در بازار وجود دارند.

تأثیر نانو ذرات طلا در مواد آرایشی و بهداشتی

شرکت های معروفی از جمله اورال، دیور، اُلی اقدام به استفاده از نانو موادی مانند نویسوم، لیپوسوم و نانوامولیسیون در محصولات خود کرده اند. نویسوم و لیپوسوم مواد آمفیفیلیک هستند. به این معنی که در آنها دو ماده هیدروفوبیک (ضد آب) و هیدروفیلیک (جذب کننده آب) وجود دارد. این دو عنصر اجازه می دهد که ویتامین و دیگر مواد به راحتی جذب پوست شوند.

به سبب ایجاد تأثیرات مواد شیمیایی بر روی پوست، دانشمندان اقدام به استفاده از طلا در مواد آرایشی و بهداشتی کردند. نانو ذرات طلا این خاصیت را دارند که کربو هیدرات ها را در آمینو اسیدها مانند لایسین و آرگینین محفوظ نگه دارند. ذرات طلا جای کربوهیدرات ها را به طور دیگر اشغال می کنند. این امر سبب می شود که چین و چروک های پوست کمتر گردد.

تأثیر نانو ذرات طلا در مواد آرایشی و بهداشتی

نانو ذرات طلا در تمامی محصولات از محصولات داروئی گرفته تا الکترونیک، به سبب خواص ویژه ای که دارند استفاده می گردند. در اینجا تنها به خاصیت این مواد در صنعت مواد آرایشی و بهداشتی اشاره کردیم. البته امروزه نیاز است که بدانیم این مواد چگونه بر بدن در طی استفاده و محیط اطراف پس از اینکه دور ریخته می شوند، تأثیر می گذارند. دانشمندان هنوز نیز بر روی این تأثیرات مطالعه می نمایند.

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه