Telegram support Whatsapp support
سنگ های زینتی
سنگ های زینتی

گرانترین سنگ های زینتی در سال 2017

در مقاله ی زیر سعی داریم شما را با گرانترین سنگ های زینتی در سال 2017 ،آشنا کنیم.

بیش از ۴۰۰۰ مواد معدنی بر روی زمین وجود دارد، که بسیاری از ما هرگز در زندگی واقعی با آنها سروکار نداشته ایم. مجموعه های کانی عجیب و غریب و ناخالصی ها، باعث برخی از نادرترین سنگ های قیمتی در جهان می گردد.

گرانترین سنگ های زینتی در سال 2017

گرانترین سنگ های زینتی در سال 2017  در زیر لیست شده است.

 

سنگ های زینتی

اولین مورد از گرانترین سنگ های زینتی ، ژرمژوئیت (Jeremejevite)است، این نوع سنگ، سنگی قیمتی بسیار نادر است که اولین بار در سال 1883 در کوه Soktui در سیبری(بخش آسیایی روسیه) کشف شد. در حال حاضر این کانی در منطقه Erongo در نامیبیا و معدن Pantahole در میانمار و در شهر کوچک Tadjik در Chorough یافت می شود. از مشخصات بارز آن می توان به رنگ آبی متمایل به رنگ ارغوانی اشاره کرد.

 

  • عقیق سیاه ~2,355$ دلار در هر قیراط

 

گرانترین سنگ های زینتی

دومین  مورد از گرانترین سنگ های زینتی ،  سنگ عقیق سیاه است که یکی از نادرترین عقیق قیمتی است که بسیاری آرزوی داشتن آن را دارند.از عنصر های کربن و اکسید آهن ساخته شده است.این سنگ را می توان در استرالیا،چک، ترکیه، اندونزی، برزیل، اتیوپی پیدا کرد.

 

  • بریل قرمز ~10,000$ دلار در هر قیراط

گرانترین سنگ های زینتی

 سومین مورد از گرانترین سنگ های زینتی ، بریل قرمز(Bixbite)  است، این سنگ یکی از کمیاب ترین سنگ های قیمتی جهان است که فقط در چند ایالت یوتا و نیومکزیکو یافت می شود. اولین بار توسط دکتر هاجز لامار،مکتشف مواد معدنی از یوتا، تصادفی کشف شد. دکتر هاجز در واقع دنبال اورانیوم می گشت که زمرد قرمز را پیدا کرد. در حال حاضر، این سنگ در کوه  Wah در یوتا  پیدا می شود.

 

 

گرانترین سنگ های زینتی

Musgravite یکی از جدیدترین سنگ های قیمتی و البته گران ترین سنگ ها است. از عناصر بریلیم منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده است. اولین بار در منطقه ماسگریو(Musgrave)، سال 1967، در استرالیا بود که کشف شد بنابراین نامش را ماسگراویت گذاشتند. در حالی که بعد ها در کوه سری لانکا در سال 1993 هم پیدا  شد و چند سال بعد هم در برخی از مناطق گرینلند و ماداگاسکار.

  • پینیت~50,000$-60,000$ دلار در هر قیراط

گرانترین سنگ های زینتی

پینیت (Painite) به جواهر کمیاب ترین سنگ بر روی زمین معروف است. برای سال های بسیاری،گمان می رفت تنها سه قطعه Painite که پیدا شده بود وجود دارد. با این حال، به تازگی در سال 2005، کریستال های Painite دوباره در همان منطقه پیدا شده کشف شدند و تعداد آن ها به 25 عدد رسید.البته بازهم Painite وجود دارد که هوز کشف نشده است. این سنگ نخستین بار در میانمار توسط یک کانی شناس بریتانیایی در دهه 1950 کشف شد.

  • گراندیدریت ~100,000$ دلار در هر قیراط

سنگ های زینتی

ام کاشف آن Grandidier است و نام Grandidierite از اسم او گرفته شده است.عناصر منیزیم، آهن، آلومینیوم، باعث شده سنگ به رنگ آبی و سبز و سفید تبدیل شود.آهن موجود در آن است که باعث شده رنگی مایل به سبز ایجاد شود. گراندیدریت تنها در ماداگاسکار یافت می شود.

  • گارنت آبی ~1,500,000$ دلار در هر قیراط

سنگ های زینتی

گارنت در رنگ های نارنجی، زرد، سبز، آبی و حتی بی رنگ وجود دارد اما در میان آنها، گارنت آبی گران ترین است. گارنت اولین بار در Bekily, ماداگاسکار در طول دهه ی هفتاد کشف شد.ولی در حال حاضر در مناطق مختلف ایالات متحده و روسیه و ترکیه هم یافت می شود.

  • Serendibite حدود 2,000,000$ دلار در هر قیراط

سنگ های زینتی

Serendibite، اولین بار توسط D.P. Gunasekera کشف شد و بعد از آن در سوئیس خریداری شد. این سنگ از عناصر از کلسیم، منیزیم آلومینیوم سیلیکون بور و اکسیژن است. معمولا کمی آبی سبز یا زرد با رگه های سفید در این سنگ مشاهده می شود. در حال حاضر تنها در دو منطقه در جهان ، سریلانکا و برمه شمال،Serendibite یافت می شود.

 

  • الماس قرمز ~ 2,000,000$ – 2,500,000$ دلار در هر قیراط

گرانترین سنگ های زینتی

الماس قرمز (قرمز متمایل به ارغوانی)یکی از نادرترین الماس هایی است که تا به امروز کشف شده است.فروش آن به علت نادر بودن آن در حراج تنها هر دو سال یکبار بیش از یک میلیون دلار فروش می رود. تعداد کمی از این قطعات توسط آرگایل معدن در استرالیا تولید می شود.

  • سنگ قولنج – بیش از 3 میلیون دلار در هر قیراط

گرانترین سنگ های زینتی

اما نوبت به گران قیمت ترین سنگ جهان می رسد، سنگ قولنج.سنگ قولنج بیشتر برای ارزش تاریخی و ظاهری آن معروف می باشد. سنگ قولنج یک کانی پیروکسن (NaAlSi2O6) است و برای همین رنگش سبز است.
سنگ قولنج در Guatamela یافت می شود.

opishposh.com:منبع

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫67 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

9 دیدگاه

  1. میکاییل پارسا

    سلام خدمت دوستان عزیزم.
    من اوقات فراغتم را به دنبال سنگ در سراسز طبیعت میگردم.
    خواستم ببینم آیا خرید سنگ خام هم دارید؟

  2. سلام و روزبخیر.
    سنگ قولنج را برای خرید چطور میشه پیدا کرد؟

  3. سلام ،سنگ سرندبیت دارم اگر خریدار خوب سراغ دارید اطلاع بدید اگر خودتون توان خرید دارید نیز اطلاع دهید ،در هرصپرت به شما کمیسیون خوب داده خواهد شد

محصولات مرتبط در فروشگاه