Telegram support Whatsapp support

یاقوت کبود عظیم یافت شده در مزارع پیاز سریلانکا

یاقوت کبود عظیم یافت شده در مزارع پیاز سریلانکا

.یاقوت های کبود داستانی طولانی در سریلانکا دارند. در .زمان های گذشته، این جزیره به نام راتنا – .دوئیپا به معنای جزیره گوهر، شناخته می شد. .تا اینکه تاجران عرب در قرون وسطی در این ناحیه .گرد آمدند تا دریابند که جواهرات سرندیپ (نام باستانی .دیگر برای سریلانکا) چیست. بسیاری از گوهرهای شگفت .انگیز یافت شده در سریلانکا در تاج ها و لباس .های خاندان های سلطنتی اروپا به کار می رفت..

گنجینه می تواند در هر منطقه ای حتی در نقاط .غیرقابل تصور یافت شود. به عنوان مثال می توان .از یاقوت کبود ۲۵۰۰ قیراطی نام برد که اخیرا در .مزارع پیاز در نزدیکی منطقه ای به نام پلونارووا (منطقه .ای باستانی واقع در قلب سریلانکا) از زمین استخراج .شد. اندازه این یاقوت کبود غیر قابل تصور است.. این یاقوت کبود ۲۵۰۰ قیراطی که معادل ۵۰۰ گرم .می باشد، گوهری قیمتی است به اندازه یک سیب..  این آبی عظیم قرار است اکنون به مبلغ هزاران .دلار امریکا به حراج گذاشته شود.

یاقوت کبود عظیم یافت شده در مزارع پیاز سریلانکا

بزرگترین یاقوت .ستاره ای آبی در جهان، به نام ستاره آدام.، توسط صاحبش در کلومبو در ژانویه ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد. تاجر سنگ سریلانکایی که صاحب این گوهر بزرگ است تصمیم دارد این گوهر عظیم و زیبا را به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار به فروش برساند.

یک یاقوت ستاره ای آبی رنگ به وزن ۱۴۰۴٫۴۹ قیراط یافت شده در راتناپورا واقع در مرکز سریلانکا نیز در ژانویه به حراج گذاشته و با قیمتی بین ۱۷۵ میلیون تا ۳۰۰ میلیون دلار امریکا ارزش گذاری شد.

برخلاف شفافیت کلاسیک یاقوت کبود ها، این ستاره های آبی ظاهری مات (اپک) دارد اما زمانیکه نور به صورت مستقیم وارد آن شود، ساختار درونی کریستالی آن سبب می شود که نور به شکل ۶ یا ۱۲ نقطه ستاره ای ظاهر شود. این پدیده را در اصلاح پدیده ستاره ای می خوانند.

براساس گفته های یابندگان و جویندگان سنگ های قیمتی، یاقوت های کبود منبع اصلی درآمد خارجی دولتمردان سریلانکایی به حساب می آید. در هر صورت خریداران سنگ های قیمتی برای خرید گوهرهای سریلانکا باید بسیار دقت نمایند. سنگ های تقلبی بسیار زیاد در این جزیره وجود دارد و بسیاری از خریداران فریب خورده و شیشه های رنگ شده یا سنگ های نیمه قیمتی بهبود یافته شده را به عنوان یاقوت های کبود خریداری می کنند.

منبع: سایت lonelyplanet

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 2٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه