Telegram support Whatsapp support
australian opal
australian opal

در مورد اپال و الماس استرالیا بیشتر بدانید…

استرالیا امروزه نقش بسیار مهمی در بازار گوهر و جواهر ایفا می کند.

استرالیا یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده برای سنگ های قیمتی و جواهرات است و همچنین استرالیا به عنوان مکان فرآیند تولید جواهرات و سنگ های قیمتی محسوب می شود.

استرالیا تولید کننده انواع سنگ های قیمتی می باشد که معروف ترین عرضه کننده اپال و الماس شناخته شده است.

 

Australian Boulder Opal
Australian Boulder Opal

در اوایل قرن ۲۰، یاقوت کبود تجاری در نزدیکی کوئینزلند و استرالیای غربی کشف شد. تا دهه ۱۹۶۰ بیشتر یاقوت های کبود کشف شده در استرالیا بسیار تاریک بودند و ارزش استفاده بر روی جواهرات را نداشتند. تا اینکه از دهه ۱۹۶۰ به بعد تعدادی از تاجران تایلندی به روشی دست یافتند تا بتوانند این یاقوت ها را روشن تر و شفاف تر کنند و به آنها رنگی زیبا و جذاب دهند.این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد تا اینکه تقاضا برای یاقوت کبود در استرالیا افزایش چشمگیری پیدا کرد، اما عمر کوتاهی داشت.

زیرا بعد از مدتی رسوبات یاقوت کبود در تایلند و ماداگاسکار کشف گردیدند که کیفیتی بهتر از یاقوت های کبود استرالیا داشتند. استخراج یاقوت کبود امروزه به دلیل اینکه این نوع سنگ ارزش تجاری بالایی ندارد در مقیاس بسیار کوچک در استرالیا بهره برداری می شود.

در سال ۱۹۷۹، یک رگه بسیار ارزشمند رسوبات الماس در استرالیای غربی جاییکه امروزه به عنوان معدن الماس آرگایل شناخته شده، کشف گردید. معدن الماس آرگایل متعلق به گروه ریو تینتو است و توسط همین گروه معدنی نیز بهره برداری می شود. این معدن از سال تأسیس خود یعنی ۱۹۸۳، بیش از ۸۰۰ میلیون قیراط الماس راف را  تولید کرده است. در اواخر  دهه ۱۹۸۰، استرالیا یک سوم تولید الماس تراش نخورده جهان را به بازار عرضه می کرد. اگر چه درصد زیادی از الماس راف مناسب برای استفاده های صنعتی است، معدن آرگایل همچنین تعدادی الماس سفید و شامپاین فانتزی و الماس آبی را نیز داراست.

استرالیا همچنین بدون اغراق سردمدار استخراج، تولید و عرضه بهترین و کمیاب ترین نوع اپال در جهان است.

 

australian opal
australian opal

این اپال با ارزش شامل اپال سیاه استرالیا می شود. بهترین نوع اپال سیاه تصور می شود که از منطقه لایتنینگ ریج واقع در شمال غربی کشور جدید ولز جنوبی، وجود دارد.

اپال استرالیا در سراسر جهان به خاطر بازی خارق العاده رنگ ها و ثبات بسیار عالی اش مشهور است.

در سال ۱۹۹۳، استرالیا اعلام کرد اپال سنگ جواهر ملی این کشور بوده و معادن اپال استرالیا از مجموع تمامی معادن این سنگ قیمتی در نقاط دیگر جهان، بزرگتر است.

australian variscite
australian variscite

استرالیا تولید کننده انواع دیگر اپال مانند اپال آتشین، اپال سنگی و اپال سفید است.

استرالیا تقریبا ۹۵ درصد اپال جهان را تولید می کند.

استرالیا علاوه بر اپال، الماس و یاقوت کبود، تولید سنگ های قیمتی دیگر از جمله عقیق، آماتیست، چرت، کریسوبریل، کریسوکولا، مرجان، فوجسیت، گاسپیت، جاسپر، کیانایت، مالاکیت، سنگ چوب، پریس، پرهینت، رودولیت، سنگ کریستال (کوارتز) سودولیت، چشم ببر، ببر آهنی، تورمالین، وریسایت، زیرکن می باشد.

 

Australian Green Sapphire
Australian Green Sapphire

در طول سال های اخیر، سنگ های قیمتی بیشتری هم هستند که در سرزمین های وسیعی از استرالیا کشف شده اند.

با توجه به وسعت بسیار زیاد زمین های استرالیا، بسیاری از این سنگ ها در مناطق دور افتاده قرار دارند که به همین دلیل اکتشاف آن ها  بسیار دشوار است.

در استرالیا مقدار زیادی از مساحت آن ناشناخته باقی مانده و همین امر فرصت عالی برای اکتشاف گوهرها در آینده می باشد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه