Telegram support Whatsapp support
دانستنی های جالب نقره
دانستنی های جالب نقره

دانستنی های جالب نقره و کاربرد آن در تولید باران

نقره یکی از فلزات گران‌بها به شمار می‌رود و بیشتر کاربردهای آن نیز ناشی از قابلیت‌های آن به عنوان یک فلز گران‌بها و همچنین قابلیت رسانایی بالای آن است. در سال‌های اخیر بیشترین مصرف نقره به ترتیب در بخش صنعت (به ویژه صنایع الکترونیک) ، ساخت جواهرات و لوازم تزئینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف و لوازم غذاخوری بوده‌است. از دیگر کاربردهای نقره می‌توان به ساخت آینه و دوربین، به عنوان کاتالیزور فرایندهای شیمیایی، ملغمه پرکردن دندان و ساخت برخی سازهای موسیقی اشاره کرد.برای  اینکه درباره دانستنی های جالب نقره بیشتر بدانید،مقاله ی زیر را از دست ندهید.

 دانستنی های جالب نقره

  • از ارواح می ترسید، از جادوی نقره بهره بگیرید

دانستنی های جالب نقره

 از دانستنی های جالب نقره این است که می گویند که نقره می تواند شما را از شر نیروهای شیطانی و ارواح خبیثه محافظت کرده و انرژی های مثبت به شما منتقل کند.

 

  • نقره به افزایش بهداشت کمک می کند

نقره خاصیت ضدباکتری دارد. این مورد از دانستنی های جالب نقره است که مقدار بسیار کم از این فلز می تواند موجب کشته شدن میکروب ها شود. این کار را نیز با ایجاد یک واکنش شیمیایی روی سلول های باکتری و در هم شکستن آن ها انجام می دهد.

 

  • افکت آینه ای ایجاد می کند

دانستنی های جالب نقره

نقره بسیار بیشتر از دیگر فلزهای طبیعی، بازتاب و درخشندگی دارد. به همین دلیل است که سطح آینه ها با نقره پوشانده می شود تا بهترین و با کیفیت ترین انعکاس را ارائه دهند. علاوه بر استفاده های روزمره از آینه، این محصول یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده تلسکوپ، میکروسکوپ و پنل خورشیدی را تشکیل می دهد.

 

  • نقره می تواند باران تولید کند

دانستنی های جالب نقره

یدید نقره وقتی روی ابرها می ریزد، فرایندی موسوم به «بذرپاشی» صورت می پذیرد و به دنبال آن، در مناطق خشک و کویری باران تولید شده و از ابرها می بارد.

 

  • نقره موجب تغییر رنگ می شود

دانستنی های جالب نقره

نقره در واکنش به سولفور در مجاورت هوا به رنگ مشکی تغییر رنگ می دهد. به همین دلیل است که گفته می شود درون ظروف نقره نباید تخم مرغ یا مایونز سرو شود زیرا موجب سیاه شدن ظرف خواهد شد.

 

  • رقیب طلاست و در مقام پس از آن قرار دارد

دانستنی های جالب نقره

بعد از طلا، نقره چکش خوارترین فلز طبیعی محسوب می شود که بسیار انعطاف پذیر بوده و می توان آن را به اشکال مختلف تغییر داد. یک اونس (۲۸٫۳ گرم) نقره را می توان به یک سیم به بلندی ۲٫۵ متر تبدیل کرد.

 

  • پنج شنبه نقره ای

دانستنی های جالب نقره

در روز ۵ شنبه در ۲۷ مارس سال ۱۹۸۰، قیمت نقره به ناگهان سقوط کرد و این نزول ارزش به حدی رسید که وحشت عمومی در میان سرمایه گذاران ایجاد کرده و این تغییر حتی در دیگر کالاها نیز تاثیر منفی گذاشت. به همین دلیل، این روز را در تاریخ به نام «۵ شنبه نقره ای» ثبت کرده اند.

 

  • استفاده از نقره در شیشه های ماشین

دانستنی های جالب نقره

از آنجا که نقره یکی از بهترین فلزهای رسانای گرماست از آن برای خطوطی که در شیشه های عقب ماشین می بینید، استفاده می شود. نقش این خطوط گرم کردن شیشه در روزهای سرد زمستانی است تا از یخ زدن آن پیشگیری کند.

  • نقره در غذا

دانستنی های جالب نقره

نقره به صورت خالص برای بدن ضرری ندارد و می توان از آن برای تزئین غذاهای استفاده کرد. در کشور هند، برخی از غذاها با یک ورقه نازک از نقره که به «ورق» موسوم است، تزئین می شوند.

برای دیدن جواهرات نقره در سایت جواهری بینا کلیک کنید.

منبع: rooziato.com

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه