ُشرف الشمس   سنگ درمانی  

مقایسه جواهرات با یکدیگر

حداکثر 4 محصول

انجام مقایسه

انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:۲۹۹۶

انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه

نقره 950 عیار - نگین انگشتر عقیق شرف الشمس خوشرنگ با خواص معنوی بالا با حکاکی ماشاء الله لاقوة الا بالله - انگشتر دست ساز هنر دست استاد ابراهیمی - نگینی بسیار خاص و کمیاب با آداب اصیل شرف الشمس قدیمی که به راستی بلایا را از شما دور می کند - نقره عیار بالا - مناسب افراد خاص پسند - (خواص عقیق : افزایش رزق و روزی ، دفع بلا ، افزایش طول عمر ، رفع غم و ... ) - حکاکی دعای شرف الشمس در پشت نگین با رعایت کامل آداب - کارها قدیمی و عتیقه : اصالت سنگ یا نگین بیشتری دارند مخصوصا در سنگ درمانی و خواص سنگها - دعاها و ذکر های مجرب دارند ، به نوعی بخت و اقبال و گنج پنهان هستند - انگشترهای قدیمی و عتیقه کمی تیره هستند اما به مرور و با در دست کردن بالانس میشوند ، به هیچ وجه نباید اصالت قدیمی بودن آنها با آبکاری و پرداخت و جلاسنج نابود کرد - دست مدل عکاسی درشت است و انگشتر قابل سایز و مناسب هر انگشتی می باشد - با امکان صدور شناسنامه - نگین این انگشتر عقیق شرف الشمس، معدنی اصلی میباشد - نگین انگشتر با تراش دامله - وزن: حدود 14/5 گرم - سری: 981203/30 S:0 تصاویر بیشتر

کد جواهر :

2996





انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996
انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996

کد جواهر :

2996



  • نام

    انگشتر عقیق شرف الشمس کهنه عتیقه _کد:2996

  • مناسب برای

    مناسب برای: آقایان

  • کد انگشتر

    2996

  • کیفیت نگین

                        

  • متن حکاکی

    ماشاء الله لاقوة الا بالله

  • نوع رکاب

    دست ساز

  • وزن تقریبی

    14/5 گرم

  • نوع تراش

    دامله

  • اصالت نگین

    معدنی اصلی

  • جنس

    نقره 950 عیار

  • سایز

    قابل سایز شدن

  • سری

    981203/30 S:0

عقیق شرف الشمس

عقیق شرف الشمس

فلسفه شرف الشمس:

شرف الشمس تشکیل شده از سیزده اسم اعظم خداوند : 

5 نام اعظم از قرآن کریم 

4 نام اعظم از تورات 

4 نام اعظم از انجیل 

که به حروف ابجد نوشته می‌شوند .

برای استفاده از آن می‌بایست شرایط و آداب خاصی را رعایت کرد که سند آن ، در کتاب کشکول شیخ بهایی آمده است . 
تاریخ دقیق و معتبر آن ، هر ساله 19 فروردین و 27 ماه رمضان، از طلوع خورشید تا غروب آن است. 
شخص حکاک ، می‌بایست آداب خاصی را رعایت کند. (مثلا : پاک باشد ، وضو داشته باشد ، قبل انجام حکاکی قربانی داده باشد و . . . ) 
آن را بر روی عقیق زرد رنگ حکاکی می کنند. 

تمام شرف الشمس های جواهری بینا با رعایت آداب و ساعت خاص حکاکی شده است .

 

فلسفه شرف الشمس:

از بزرگان علم نقل است که در روزهای 19 فروردین و 27 ماه مبارک رمضان خداوند به همه چیز شرافت داد تا ارزش بیابند و نزد همدیگر منزلت داشته باشند لذا به اولین تابش خورشید در آن روز شرف الشمس گویند ساعت ارزانی شرف الشمس می باشد که این روز زمان حکاکی آیات و علائم مخصوص شرف الشمس در روی سنگ حجرالشمس یا همان عقیق زرد می باشد جهت کسب بزرگی و شرافت و عزیزی نزد خلایق خدا و گشایش کار و افزایش رزق و روزی از امام باقر (ع) نقل است که : چه خوشبخت فردی است، او که در روزهای 19 فروردین و 27 رمضان جهت نزدیک به خدا و آل رسول، و دوری از گناه، وسعت رزق و روزی و برطرف شدن مشکلات بر روی عقیق زرد دعای شرف الشمس را حکاکی کند.

 

خواص دعاي شرف الشمس:

 
در كتاب بسيار گرانقدر شمس المعارف الكبري در خواص دعاي شرف الشمس آمده است:
1- زماني كه بنويسد و در كفن ميت قرار دهد آن ميت ايمن شود از عذاب قبر
2- كسي آن را نوشته و همراه خود دارد در حفظ خداوند باشد و...
3- هر گاه پيش سلاطين و بزرگان رود با خود دارد مورد قبول ملوك قرار مي گيرد و خداوند حمايت مي كند او را از شر آن ها
4- حامل اين اسما در همه جا پيروز و منصور مي باشد و مقهور مي شود هر كه با او دشمني كند.
5- هر كه با خود دارد سحر و نظر بد از او باطل و دور شود.
6- و هر كسي را كه بسته باشند با خود دارد به بركت اين اسم اعظم الهي گشاده كردد
7- كسي كه زندانيش طولاني شده باشد با خود دارد زود خلاص مي شود.
8- براي مصروع و كسي كه مرض غش كردن دارد و كليه بيماريهاي بدن اثر دارد.
9- براي دختري كه بي شوهر مانده شرف الشمس را با خود دارد شوهر كند.
10- كسي كه در سفر رود با خود دارد از شر دزدان و حوادث بد سفر در حفظ الهي باشد.
11- براي بيدار شدن براي نماز شب اين شرف الشمس را با خود داشته باشد سحر خيز شود.
 

 

آداب شرف الشمس:

بعد از نیت و حک شدن بر روی عقیق زرد باید دو رکعت نماز حاجت به جا آورده و به منظور هر یک از مقاصد ذیل اذکار آن را قرائت نمایند:

1. وسعت رزق و روزی

100 مرتبه لا اله الا الله الملک الحق المبین

30 سبحان الله و بحمده سبحان الله العظیم و بحمده

خواندن سوره واقعه بعد از نماز عشا

2. رفع گرفتاری ها و مشکلات

با توجه و حضور قلب(بسم الله الرحمن الرحیم) بگوئید و بگویید یا الله و آنگاه چهار آیه آخر سوره مبارکه حشر را با (( اعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان اللعین الرجیم)) شروع و بعد از آن 7 مرتبه( و انزلنا فیه القرآن) تا آخر را بخوانید و 7 مرتبه صلوات بفرستید و تا می توانید چه کم و چه زیاد صدقه از مالتان همه روز بدهید.

در مواقع گرفتاری زیر، آسمان دستها را بلند کرده و سه مرتبه بگویید (رجاء) با سر برهنه مجرب است.

3. جهت شفاء مریضان

از رسول اکرم نقل شده کسی که سه مرتبه اعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان اللعین الرجیم بگویید و سپس 3 آیه آخر سوره حشر را قرائت کند و صلوات بفرستد گروهی از فرشتگان مامور حفظ او می شوند.

4. توسل به صاحب الزمان روحی اله الفدا

70 مرتبه یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی

عقیق: (AGATE)

سختی عقیق  6.5 می باشد.

عقیق به رنگ های متنوعی مانند قرمز، قرمز مایل به قهوه ای، جگری، زرد، کبود (آبی)، سیاه، سبز، خاکستری و خرمایی یافت می شود.

عقیق دارای گونه های متنوعی نیز می باشد مانند عقیق یمنی، عقیق خراسانی، عقیق باباقوری، عقیق شجری، عقیق سلیمانی ، در نجف و ... .

عقیق در مناطق دیگری یافت می شود اما مرغوب ترین نوع آن عقیق یمنی می باشد.

از دیر باز قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانستند و از خود دور نمی کردند و بر این اعتقاد بودند که محافظت کننده در برابر حوادث و بلایا می باشد. و برای افزایش درآمد، رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

روایات زیادی از ائمه اطهار و پیامبر در مورد عقیق ذکر شده و بر اهمیت این سنگ تاکید شده است.

آیات و روایات ائمه اطهار

آیات و روایات ائمه اطهار

مطالب در مورد روایات عقیق از شماره 1 تا 17 برگرفته از کتاب حلیة المتقین از علامه محمد باقر بن محمد تقی مجلسی، چاپ هفتم/1390، صفحات 31 تا 33 می باشد:

1.امام صادق (علیه السلام) فرمودند: دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست کند، عقیق بابت دفع فقر، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان، درنجف بابت آسان شدن امور

2.منقول است که حضرت امیر المؤمنین (ع) چهار انگشتر در دست می کردند، انگشتر یاقوت برای شرافت و زینتش، فیروزه برای نصرت و یاریش، حدید صینی برای قوتش و عقیق برای حرز و دفع دشمنان و بلاها.

3.در حدیث صحیح از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مروی است که عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در دست کردن عقیق، نفاق را زایل می کند.

4.امام رضا (ع) فرمودند هرکه قرعه به انگشتر عقیق بزند، بهره او تمام تر بیرون می آید.

5.در حدیث معتبر از امام جعفر صادق(ع) منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، امید است که عاقبش مقرون به خیر و نیکی باشد.

6.از ربیعه الروای منقول است که در دست حضرت امام زین العابدین(ع) انگشتر عقیق دید، پرسید که این چه نگین است؟ فرمود که این عقیق رومی است و حضرت رسول(ص) فرمود که هرکه انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده می شود .

7.از حضرت صادق(ع) منقول است که انگشتر عقیق مورث ایمنی است در سفر و در حدیث دیگر از آن حضرت منقول است که هرکه انگشتری بگیرد که نگینش عقیق باشد، پریشان نشود و عاقبت کارش البته نیکو باشد. و در حدیث دیگر وارد شده که حاکمی پی شخصی فرستاده بود به سبب جرمی، حضرت صادق(ع) فرمود که انگشتر عقیق به او برسانید چنان کردند، مکروهی به او نرسید.

8.در حدیث دیگری از پیامبر منقول است که شخصی به نزد حضرت رسول(ص) آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد  حضرت فرمود که چرا انگشتر عقیق در دست نمی کنید؟  مادام که آدمی آن انگشتر را با خود دارد اندوهی به او نمی رسد.

9.در حدیث دیگر فرمود که انگشتر عقیق با خود دارید که آن اول کوهی است که اقرار کرده است از برای خدا به یگانگی و از برای من به پیغمبری و از برای تو یا علی به امامت.

10. در حدیث معتبر از بشیر دهان منقول است که عرض کردم کدام یک از نگین ها بر انگشت خود بنشانم؟ رسول اکرم(ص) فرمودند: چرا غافلی از عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید که این ها سه کوهند در بهشت اما کوه عقیق سرخ پس مشرف است بر خانه رسول خدا(ص) و اما کوه عقیق زرد پس مشرف است بر خانه حضرت فاطمه(س) و اما کوه عقیق سفید پس مشرف است بر خانه حضرت امیر المؤمنین(ع) و همه آن ها یک خانه است و از زیر هر کوهی نهری جاری است از برف سردتر، از شیر سفید تر، و نمی خورد از آن نهرها مگر آل محمد(ص) و شیعیان ایشان و هر سه نهر از کوثر می آید و به یک جا می ریزد و این سه کوه تسبیح و تقدیس و تمجید الهی می کنند و از برای محبان آل محمد(ص) طلب آمرزش می کنند. پس هر که از شیعیان آل محمد یکی از این عقیق ها را در دست داشته باشد، جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی نبیند، از جمیع بلایا در امان باشد و ایمنی یابد از شر پادشاه ظالم  و از هر چه آدمی از آن می ترسد و حذر می نماید.

11.در حدیث دیگر منقول است که شخصی را از برابر امام محمد باقر(ع) گذرانیدند که تازیانه بسیار بر او زده بودند، حضرت فرمود انگشتر عقیق او کجاست؟ اگر با او می بود تازیانه نمی خورد.

12.در روایت دیگر از حضرت صادق (ع) منقول است که دستی به سوی آسمان بلند نمی شود که خدا دوست تر دارد از  دستی که در آن انگشتر عقیق بوده باشد.

13.در حدیث معتبر از امام حسین(ع) منقول است که چون حضرت موسی (ع) بر کوه طور با حق تعالی مناجات کرد و بر زمین نظر کرد، حق تعالی از نور روی او عقیق را آفرید ، پس فرمود که قسم خوردم به ذات مقدس خود که دستی را به آتش جهنم عذاب نکنم که انگشتر عقیق در آن باشد، اگر ولایت علی بن ابیطالب(ع) داشته باشد.

14.در حدیث دیگر منقول است که جبرئیل نازل شد بر حضرت رسول (ص) و گفت یا محمد(ص) پروردگارم سلامت می رساند و می فرماید انگشتر را به دست راست بکن و نگینش را از عقیق بکن و بگو به علی بن ابیطالب(ع) پسرعمت که انگشتر را به دست راست بکند و نگینش را عقیق بکند، حضرت امیر المؤمنین(ع) پرسید که یا رسول الله عقیق کدام است؟ فرمود که کوهی است در یمن که برای خدا اقرار کرده است به یگانگی و برای من به پیغمبری و برای تو و اولاد تو به امامت و برای شیعیان تو به بهشت و برای دشمنان تو به جهنم.

15.از حضرت امیرالمؤمنین منقول است که نماز کسی که انگشتر عقیق در دست داشته باشد بر نماز جماعتی که غیر عقیق در دست داشته باشند،به چهل درجه زیادتی دارد.

16.سلیمان اعمش روایت می کند که در خدمت حضرت امام صادق(ع) بودم در خانه منصور عباسی پس شخصی را بیرون آوردند که تازیانه خورده بود، حضرت فرمود که ای سلیمان ببین که انگشترش چه نگین دارد؟ گفتم یابن رسول الله عقیق نیست، فرمود که ای سلیمان اگر عقیق بود، تازیانه اش نمی زدند. ایشان را گفتم یابن رسول الله دیگر بفرما، فرمود: که ای سلیمان انگشتر عقیق امان می بخشد از خون، گفتم دیگر بفرما، فرمود: ای سلیمان خدای عزوجل دوست می دارد که بلند کند به دعا به سوی او دستی را که در او نگین عقیق باشد. گفتم دیگر بفرما، فرمود: که عجب دارم از دستی که در آن نگین عقیق باشد، چگونه خالی ماند از دینار و درهم. گفتم دیگر بفرما، فرمود: نگاه دارنده آدمی است از هر بلا. گفتم یابن رسول الله، دیگر بفرما، فرمود: که ایمن می گرداند از فقر. گفتم یابن رسول الله روایت کنم این حدیث را از جدت حسین بن علی (ع) از پدرش امیر المؤمنین(ع) ؟ فرمود بلی.

17.در روایت دیگر منقول است که دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت که با آن نباشد.


حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

در شب معراج که به آسمان ها سفر کردم ( به عرش رفتم ) به مرتبه ای رسیدم که نزدیکتر از آن ،‌ به مقام ربوبیت ، تصور پذیر نیست . پس خداوند در آنجا با من بین دو کوه عقیق سخن گفت .

منبع : مائه منقبه - ص 168 ، الشیعه فی احادیث الفریقین

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش بر آورده می شود.

 

حضرت فاطمه (سلام الله علیها):

هر کس انگشتر عقیق در دست کند ، همیشه خیر و خوبی می بیند .

منبع : امالی ص 311 ، وسائل الشیعه 5 - ص 88

 

امام سجاد (علیه السلام):

ربیعه الرای می گوید : دیدم در دست علی بن حسین (ع ) نگین (عقیق) است به ایشان عرض کردم این چه نگینی است؟

فرمودند : این نگین عقیق رومی است ، هرکس انگشتر عقیق به دست کند حاجتهای او برآورده می شود.

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

کسی نزد حضرت خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و شکوه نمود که دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن از هر بدی آدمی را نگاه می دارد.

 

امام محمّد باقر (علیه السلام):

عقیق سرخ ، زرد و سفید هر سه کوه هایی هستند در بهشت و هر که انگشتری از عقیق بدست کند به جز خیر و خوبی و وسعت رزق نمی‌بیند.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

هر کس انگشتری که نگینش عقیق است انتخاب کند فقیر نمی شود و کارهایش فقط به نیکو ترین وجه پایان می یابد.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد پریشان نشود و عاقبت کارش البته نیکو باشد.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

عقیق محافظ در سفر است.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

دو رکعت نماز به همراه نگین عقیق ، معادل هزار رکعت نماز بدون عقیق است.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی باشد.

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

یا علی، همانا عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت خدای متعال و نبوت من و وصی بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.

منبع : اقبال الاعمال - 465 ، بحارالانوار 27 - 262

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

از شما مادامی که این عقیق همراه او باشد غم و غصه ای به او نمی رسد.

 

امام رضا (علیه السلام):

انگشتر عقیق فقر را از میان می برد، و دست کردنش نفاق و دو رویی را محو می کند.

 

امام رضا (علیه السلام):

اولین کوههایی که اقرار به ولایت حضرت علی (علیه السلام) کردند ، کوههای فیروزه ، عقیق و یاقوت بوده است .

منبع : بحارالانوار69 - ص 42 ، وسائل 5 - ص 89

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

امام صادق ( علیه السّلام) ، و آن حضرت از پدران بزرگوارش ( علیهم السّلام ) از امیر مؤمنان علی ( علیه السّلام ) نقل کرده است که فرمود: انگشتری عقیق به دست کنید که خدا شما را برکت دهد، و از بلا در امان باشید.

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

دوست دارم که هر مومنی از شیعیان ما پنج انگشتر را در دست داشته باشد . یکی از آنها عقیق است ، زیرا عقیق با ایمان ترین و مومن ترین سنگ به خدا و به ما اهل بیت در میان سنگ ها ست .

منبع : مناقب ج 3 - ص 302 ، بحارالانوار ج 42- ص 61 ، مستدرک ج 3 - ص 293

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

انگشتر عقیق در دست کنید، همانا خداوند با پیامبرش موسی بر کوه عقیق سخن گفت و موسی بر این کوه به مقام کلیم الهی رسید .

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

امام صادق (علیه السلام ) در حدیثی طولانی در خواص سنگ عقیق فرمود : خیلی عجیب است دستی که در آن انگشتر عقیق باشد و درهم و دینار نداشته باشد .

منبع : مکارم الاخلاق - ص 88 ، وسائل الشیعه : 5 - ص 91

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

امام صادق (علیه السلام ) در حدیثی در ادامه بیان فواید انگشتر عقیق می فرماید : خداوند دوست دارد دستی که برای دعا کردن به درگاهش بلند می شود ، با انگشتر عقیق باشد .

منبع : مکارم الاخلاق - ص 88 ، وسائل الشیعه 5  ص 91

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

عقیق حرز در سفر است و دست کردن انگشتر آن در هنگام سفر ، انسان را از خطرهای سفر محفوظ و مصون می دارد .

منبع : کافی 6 - ص 470 ، الامان - ص 52 ، وسائل 5  ص 89 و90

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : زمانی که خداوند موسی بن عمران را خلق کرد ( وقتی او را در میقات به رسالت مبعوث کرد ) با موسی بن عمران سخن گفت. سپس خداوند عنایت ویژه ای به اهل زمین کرد و از نور صورت حضرت موسی ، کوه عقیق را آفرید.

سپس خداوند قسم یاد نمود : به عزتم قسم هرگز نمی سوزانم و عذاب نمی کنم دستی را که در آن انگشتر عقیق باشد ، به شرط آنکه ولایت علی (علیه السلام ) را در دل داشته باشد.

منبع : المناقب 3  ص 302 ، جامع الاخبار - ص 134 ، بحار الانوار 42  ص 62 ، وسائل 5- ص 87

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

روزی مردی نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و از دزدان قافله در مسیر مسافرت و دزدیده شدن اموالش توسط آنها شکایت کرد.

حضرت فرمود : چرا انگشتر عقیق در دست نمی کنی ؟ پس همانا انگشتر عقیق انسان را از هر بدی محافظت می کند.

منبع : کافی 6 - ص 471 ، جامع الاخبار - ص 134 ، مکارم الاخلاق - ص 88 ، وسائل 5  ص 89

 

حضرت علی (علیه السلام):

روزی امیر مومنان (علیه السلام ) از کنار جسد کشته ای می گذشتند که انگشتری با نگین عقیق در دست داشت .

 در این حال حضرت فرمود : انگشترش را برای من بیاورید.

 همراهان حضرت انگشتر مرد مقتول را از دستش درآوردند و به حضرت دادند.

امیر مومنان (علیه السلام )  نگاهی به آن انگشتر کردند و فرمودند : برای چه از صاحبت که تو را در دست داشت محافظت نکردی ؟ ( و مانع کشته شدنش نشدی ؟ )

 پس انگشتر به صدا در آمد و گفت : یا علی من عقیق یمانی نیستم.

منبع : الدر الثمین - ص 73

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

ابن شهر آشوب نقل می کند که :

 روزی جبرئیل بر پیامبر نازل شد و گفت : یا رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم ) پروردگارم بر تو سلام و درود میفرستد و میفرماید انگشترت را در دست راست کن و نگین آن را هم عقیق قرار بده و به پسر عمویت علی ( علیه السلام ) نیز بگو انگشترش را در دست راست کند و نگین آن را عقیق قرار دهد.

 پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم )  پیام جبرئیل را به امیر المومنین  ( علیه السلام )  رسانید . حضرت عرضه داشت :یا رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم ) عقیق چیست ؟

پیامبر  ( صلی الله علیه و آله و سلم )  فرمودند : نام کوهی در کشور یمن است.

 

حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم):

سلمان فارسی روایت می کند که روزی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیر مومنان (علیه السلام ) فرمود : یا علی انگشتری را در دست راست کن تا از دسته مقربان الهی باشی .

حضرت (علیه السلام ) عرضه داشت : یا رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)، مقربان درگاه الهی چه کسانی هستند ؟

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : آنها جبرئیل و میکائیل اند .

باز (علیه السلام ) حضرت پرسیدند : چه انگشتری در دست کنم ؟

 پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : عقیق قرمز ، پس همانا سنگ عقیق ، اول کوهی است که اقرار به وحدانیت خدا و پیامبری من و به وصایت تو یا علی و امامت فرزندان بعد از تو و به بودن بهشت برای محبان تو و شیعیان فرزندانت کرده است.

منبع : علل الشرایع: 1 - ص 158 ، بحار : 42 - ص 69 ، وسائل : 5 - ص 82

 

امام محمّد باقر (علیه السلام):

روزی مردی از کنار امام باقر ( علیه السلام ) عبور کرد که دستگاه ظالمانه حکومتی بنی امیه به نا حق به را تازیانه زده بودند .

پس امام باقر ( علیه السلام )  به راوی فرمودند: چرا همراه خود انگشتر عقیق نداشت؟ بدان همانا اگر انگشتر عقیق در دست داشت، به او به نا حق تازیانه نمی زدند .

 

امام محمّد باقر (علیه السلام):

اسماعیل فرزند امام صادق ( علیه السلام ) از جدش امام باقر ( علیه السلام ) نقل می کند که حضرت به او فرموده است : ای فرزندم هر کس که شب را صبح کند، در حالی که انگشتر عقیق در دست راستش باشد و هنگام صبح قبل از آن که کسی را ببیند، نگین انگشترش را برگرداند، به طوری که در کف دستش قرار گیرد و سوره قدر را بخواند وبعد آیه موجود را خداوند او را در آن روز از شر آن چه از آسمان نازل میشود و به سوی آسمان بالا میرود و هم چنین از شر آن چه در زمین فرود میآید و از آن خارج میشود، حفظ میکند و محافظت خدا و ولی خدا به سر میبرد تا صبح را به شب رساند .

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

امام صادق (علیه السلام )خطاب به مفضل فرمود : دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند : عقیق ، فیروزه و یاقوت و حدید صینی و دُرّ نجف . مفضل پرسید : سرورم ، خاصیت و فضیلت دست کردن انگشتر دُرّ نجف چیست ؟ حضرت فرمود : هر کس انگشتر دُرّ نجف در دست کند و نگاه به آن کند ، خداوند برای هر نگاهی که به این نگین می اندازد ، ثواب یک زیارت ( اعم از حج یا غیره ) در نامه عمل او می نویسد که اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پیامبران و صالحان است و اگر رحمت خداوند بر شیعیان نبود ، قیمت هر دانه نگین درّ نجف به قدری گران می شد که کسی توانایی خرید آن را نداشت ، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده و زیاد یافت می شود تا آن که همه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند .

منبع : التهذیب 6 - ص 37 ، جامع الاخبار - ص 134 ، فرحه الغری - ص 86 ، وسائل الشیعه 14 - ص 403

 

امام رضا (علیه السلام):

امام رضا علیه السلام  ضمن حدیثی در فضیلت روز غدیر فرمود : خداوند ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) را بر ساکنان طبقات هفتگانه آسمان عرضه کرد . پس اول کسانی که به ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) ایمان آوردند ، ساکنان طبقه هفتم آسمان بودند .خداوند ( به علت این عمل آنان ) آسمان هفتم را به عرش خودش آراست و عرش خود را در آسمان هفتم قرار داد . پس از آن ، ساکنان طبقه چهارم به ولایت امیر مومنان (علیه السلام )  اقرار کردند . خداوند آسمان چهارم را هم به بیت المعمور آراست و بیت المعمور را در آنجا قرار داد . سپس ساکنان آسمان دنیا به امامت امیرمومنان (علیه السلام ) اقرار کردند و ایمان آوردند . خداوند اسمان دنیا را به ستارگان مزین کرد و بعد طبقات دیگر آسمانها ایمان آوردند . سپس ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) را بر زمین ( هفت طبقه زمین ) عرضه کرد .اول جایی که به ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) اقرار نمود ، سرزمین مکه بود. پس خداوند آن را به وجود کعبه آراست. سپس سرزمین مدینه ایمان آورد ،‌پس آن سرزمین را به وجود پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آراست . سپس سرزمین کوفه به ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) اقرار کرد . خداوند آن را به وجود امیر مومنان (علیه السلام ) آراست . سپس خداوند ولایت امیر مومنان (علیه السلام ) را بر کوهها عرضه کرد ، پس اولین کوه هایی که به ولایت امیر مومنان شهادت دادند سه کوه عقیق ، فیروزه و یاقوت بودند

منبع : اقبال الاعمال 2 - ص 262 ، بحار الانوار 27 - ص 262

 

امام جعفر صادق (علیه السلام):

بشیر خدمت امام صادق ( علیه السلام ) عرض کرد : فدایت شوم، چه نگینی بر روی انگشترم قرار دهم ؟
 
حضرت ( علیه السلام ) فرمود:  ای بشیر چرا از عقیق قرمز و عقیق زرد و عقیق سفید قافلی استفاده نمی کنی؟ پس همانا این سه عقیق سه کوهی هستند در بهشت که کوه عقیق قرمز بر خانه پیامبر در بهشت و کوه عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا در بهشت و کوه عقیق سفید نیز بر خانه امیرالمومنین در بهشت سایه افکنده اند و همه این خانه ها یکی است. همانا این سه کوه، خداوند را تسبیح و تقدیس و تمجید میگویند و برای دوستان و محبان آل محمد استغفار میکنند

 

امام رضا (علیه السلام):

امام رضا (علیه السلام) همچنین درباره همراه داشتن سنگ جزع یمانی از پدرانش از علی(علیه السلام) فرمود: روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد درحالی که در دست او انگشتری با نگین جزع یمانی بود برای ما نماز خواند و وقتی نمازش تمام شد آن را به من داد و فرمود:یا علی! این انگشتر را به دست راستت کن و با آن نماز بخوان .آیا میدانی ثواب نماز خواندن با انگشتری که نگین جزع یمانی دارد هفتاد نماز است و جزع تسبیح می گوید و استغفار می کند و ثوابش را به صاحبش می نویسند

منبع : عیون اخبار الرضا ج 2 - ص 132

خواص سری

خواص سری

همراه داشتن عقیق فقر را از بین می برد.

باعث افزایش برکت و فراخی و زیادی رزق و روزی می شود.

دفع بلا، در برابر حوادث و بلایا از صاحبش محافظت می کند.

سنگ عقیق برای محافظت از چشم زخم می باشد.

از بین برنده ی ترس است و شجاعت را برای صاحبش به ارمغان می آورد.

عقیق با خود خوش شانسی و خوش اقبالی نیز برای صاحبش به ارمغان می آورد.

خواص درمانی

خواص درمانی

عقیق برای بیماری های دستگاه گوارش مفید است.

استفاده از عقیق برای دردهای استخوانی به ویژه کمر درد مفید است.

برای جلوگیری از خونریزی های شدید به ویژه برای زنان توصیه می شود.

عقیق بسیار پر انرژی است و برای ناراحتی های روحی و بر طرف شدن غم مفید است و همچنین آرامش بخش و شادی آور است.

نحوه نگهداری

نحوه نگهداری

جهت تخلیه و پاکسازی عقیق از امواج منفی می توانید آن را در هفته یک بار در آب جاری بشویید. و جهت شارژ مجدد سنگ را در معرض نور خورشید قرار دهید.

کانی شناسی

کانی شناسی

کانی شناسی:

عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی است که بیشتر از سنگ یمانی تشکیل شده‌است. ترکیب شیمیایی آن ۱۰۰% SiO۲یا سیلیس است که البته گاهی عناصری نظیر Al، Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می‌گیرد. ویژگی عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش است.عقیق درخشنده و دارای چمک بلورین می‌باشد. بهترین آن سرخ، زرد و سفید است. گونه‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارد و براق است دلربا نامیده می‌شود. شکل بلورهای عقیق، نازک و شش گوش است این کانی در هیدروکسید پتاسیم (KOH) حل می‌شود. 

عقیق به حالت توده های گره خورده در صخره سنگ های گدازه های آتشتفشانی یافت می شود وقتی صخره ها شکاف می خورند، عقیق ها با طرح ها و رنگ های شگرف ظاهر می شوند.

عقیق

کلیات

رده

کانی

فرمول

SiO2

ویژگی‌ها

رنگ

سفید تا خاکستری، آبی روشن، نارنجی تا سرخ، سیاه

حالت بلوری

سنگ چخماق نهان‌بلورین

ساختار

ریزبلور لوزی‌پهلو

چگالی

۲٫۶۴-۲٫۵۸

دوشکستگی

تا ۰٫۰۰۴+

سختی

7

تمامی سنگ های زیورآلات جواهری بینا اصل می باشند و خواص معدنی، سری و درمانی خاص خود را دارا بوده و قابلیت صدور شناسنامه رسمی و معتبر را دارند. در غیر اینصورت، اگر سنگ معدنی نباشد، فقط جنبه تزئینی دارد و دارای خواص درمانی نیست و از این عناوین استفاده می شود ( اتمی، سنتاتیک، صنعتی و یا نقره تنها).
تمامی زیورآلات با فاکتور رسمی و قابل پیگیری جواهری بینا ارائه میشود.

فروخته شده است
کتاب سنگ درمانی جواهری بینا گردآوردنده: محمدرضا بینا برای دانلود کتاب سنگ درمانی کلیک کنید
حلية المتقين
نام کتاب:حلية المتقين
نویسنده:علامه مجلسی
ناشر:به نشر
اطلس جامع گوهرشناسی
نام کتاب:اطلس جامع گوهرشناسی: راهنمای دقیق گوهرها
نویسنده:دکتر رحیم مجیدی
ناشر:کسماء
سنگها و خواص اعجاب انگیز
نام کتاب:سنگها و خواص اعجاب انگیز
نویسنده:موحد ابطحی
ناشر:عطر عترت
خواص سری و درمانی جواهرات و سنگ ها
نام کتاب:خواص سری و درمانی جواهرات و سنگ ها
نویسنده:جمشید مبین
ناشر:جمشید مبین
معجزه نگین
نام کتاب:معجزه نگین
نویسنده:علی رضا اسداللهی فرد
ناشر:صبح پیروزی
تغییر سرنوشت و درمان با سنگهای قیمتی
نام کتاب:تغییر سرنوشت و درمان با سنگهای قیمتی
نویسنده:دایا ساری چکرن
ناشر:عصر روشن بینی
راهنمای مصور و جامع سنگهای قیمتی
نام کتاب:راهنمای مصور و جامع سنگهای قیمتی
نویسنده:کالی هال
ناشر:پازینه
سنگ درمانی
نام کتاب:سنگ درمانی
نویسنده:شوفل برگر
ناشر:اهورا

*نام و نام خانوادگی:

آدرس ایمیل:

*نظر شما:

کد امنیتی:

Security Code

فروخته شده است
فروخته شده
 نگین هبهاب  چندجواهر  

  

 

تماس

tell suport

چت آنلاین

Whatsapp support Telegram support
بستن پنجره